ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

دلقک ماهی عمان (Oman Anemonefish)

دلقک 

ماهی عمان (Oman Anemonefish) اردیبهشت ماه 

۱۶, ۱۳۹۲ | Filed under: معرفی ماهیان آب شور and tagged with: Oman Anemonefish, Oman Clownfish, دلقک ماهی آب شور, دلقک ماهی خلیج فارس, دلقک ماهی دریای عمان, دلقک ماهی عمان, ماهی آب شور, ماهی دلقک, ماهیان آب های ایران دلقک ماهی عمان بومی دریای عمان هست . این ماهی در آب های کم عمق نزدیک سواحل دریای عمان و در عمق ۲ تا ۱۰ متر یافت می شود . دلقک عمان مثل بقیه گونه های دلقک ماهی ها معاش در میان مرجان ها و شقایق های دریایی را برگزیده می‌باشد . این ماهی کمتر در آکواریوم ها دیده می شود . چرا که قیمت دوچندان بالایی داراست . با این وجود نگهداری از این ماهی نسبتا” بی آلایش است . دلقک ماهی عمان با اسم دلقک نوار آبی‌رنگ هم شناخته می شود . 

خوراک آبزیان


دلقک ماهی عمان دارنده رنگ قرمز‌رنگ متمایل به قهوه ای به هم پا دو نوار عمودی مایل به سپید در فضا بدن هست . یکی از نوارها باریک خیس از نوار دیگر است . باله ها به رنگ قهوه ای یا این که مشکی میباشند . 


آکواریومی یاور با صخره های مرجانی بسیار برای این ماهی مناسب می‌باشد . دستکم حجم آکواریوم مورد نیاز برای این ماهی ۱۸۹ لیتر می باشد . دمای آکواریوم این ماهی در حدود ۲۱ تا ۲۶ رتبه ی سانتی گراد مطلوب است . دمای بیشتر از ۳۲ درجه و کمتر از ۱۷ جایگاه ی سانتی گراد موجب صدمه دیدن ماهی می شود . در آکواریوم ماهی دلقک عمان می بضاعت شقایق دریایی و بقیه بی مهرگان را قرار بخشید . در طبیعت نیز این ماهی یک شقایق دریایی را به تیتر محل معاش خود گزینش می نماید . 


این ماهی عمده زمان ها روز را در در میان مرجان ها سپری می نماید و کمتر در فضای گشوده آکواریوم چشم می شود . دلقک ماهی عمان ماهی نسبتا” قلمروطلبی می باشد . ولی محافظت آن با سایر گونه های دلقک ماهی خلل خاصی را به وجود نخواهد آورد . 


دلقک ماهی عمان تا ۱۵٫۵ سانتی متر رویش می نماید . حتمی به ذکر است که رویش ماهی ماده اکثر از ماهی نر می باشد و این خصوصیت وجه تمایز فرآورده نر و متاع ماده ی این ماهی هست . 


انتشار و تخمریزی این ماهی در آکواریوم تا به درحال حاضر گزارش نشده هست . 


دلقک ماهی عمان موجودی همگی چیز خوار است و می بضاعت آن را با اشکال غذاهای ماهیان آب شادی تغذیه نمود . در طبیعت این ماهی از پلانکتون ها و همچنین نصیب های مرده ی شقایق های دریایی تغذیه می نماید . برای تغذیه ی این ماهی در آکواریوم می توانایی از گونه های غذاهای زنده، غذاهای یخ‌زده و همینطور غذاهای بسته بندی به کارگیری نمود . توصیه می شود که در هر روز دست کم دو وعده خوراک به ماهی داده شود . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.