ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

تکثیر سیچلاید جز ماهیان گوشتخوار


و تکثیر سیچلاید جز ماهیان گوشتخوار یک عدد از وسیع ترین خانواده مهره داران دنیا، ماهیان سیچیلاید می باشند . تا به هم اکنون بیش از ۱۶۵۰ دسته متفاوت از اینماهی شناسایی گردیده اند . وتخمین زده می شود دربین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ جور از این ماهی وجود داشته باشد ! سایزسیچیلاید دارای طیف زیاد گسترده ای می‌باشد و از ۲٫۵ سانتی متر تا یک متر متغیر است . البته در این مطلب ما با نوع هایکوچک اکثر رمز فعالیت داریم . این ماهی تمایل متعددی به معاش گونه جمعی و گله ای دارد ، شایسته ترین وضعیت حفظ از اینماهی حداقل گله های ۸ – ۱۲ عددی می باشد . این زندگی گله ای در بازه رفت وآمد این ماهیان منجر زیبایی خاصی درآکواریوم می شود . دمای مطلوب برای این ماهی در میان ۲۵ تا ۲۸ سکو سانتی گراد می باشد . 

خوراک آبزیان

ماهیان 

گوشتخوار ماهی 

گوشتخوار سیچیلاید PH مناسب برای معاش این ماهی ۷٫۸ تا ۹ می باشد . این ماهی به هیچ وجه در طعام خوردن مشقت بار گیرنیست و همگی چیز خوار می‌باشد ، نسبتاً هر مدل غذای را نوش جان می نماید ! یک سری مدل پر طرفدار سیچیلاید های، سیچیلاید گور خری ، سیچیلاید آفریقایی ، سیچیلاید آمریکایی، سیچیلاید ماکرو آبی زرد رنگ و سفید،سیچیلاید کله دلفینی ، سیچیلاید پریچارد ، سیچیلاید بلو الکتریک و … می باشد، این ماهی های رنگارنگ مضاعف وحشی هستند ، ولی برای مراقبت رنگ به طبع باید از رنگدانهبرای تغذیه استفاده شود . ر نگدانه امداد بسیار متعددی به ماهیان در مراقبت زیبایی می کند . 


روش 

نگهداری از ماهی فلاور هورن از ماهیان گوشتخوار ماهی هایی مثل فلاور هورن و اسکار ماهی هایی هستند که هوش انها از بیشترماهی ها عمده می‌باشد و ما میتوانیم انها را تربیت کنیم . 


ماهیان 

گوشتخوار ماهی 

های زیبا این ماهی نسبت به ph آب زیاد مهم نمیباشد و عمده آب های لوله کشی شهری برای نگهداری این ماهی مطلوب می‌باشد .فلاورهورن به تانکی با گناجیش ۲۰۰ گالن( هر گالن۳٫۸ لیتر )برای وصال به حد بیشتر رویش و تندرست تهیدست می‌باشد . 


تغذیه 

ماهی فلاورهورن 

در تغذیه ماهی فلاورهورن خوبتر استاز غذاهای خشک که در آن ها تقریبا تمام نیاز هایماهی گنجانده گردیده می باشد استعمال شود .البته در‌صورتی‌که تمایل به به کارگیری از غذاهایگوشتی برای این ماهی دارید شایسته ترین گزینه گوشت میگو می‌باشد .البته فراموش نکنیدکه فلاورهورن به اقتضای سیکلید بودنش مستعد بیماری انگل روده ای می باشدودر فیس ابتلا به این بیماری به سختی درمان می شود . 


برای همین خوب تر استکه میگو را با سیر ادغام کنید زیرا عصاره جانور در سیر دارنده خاصیت زد انگلمیباشددر ادامه دعوا از گونه های نژاد فلاور هورن و ملاک های شناساییفلاورهورن با گرید بالا مطالبی ابلاغ خواهد شدماهی فلاورهورن دارنده نژاد های بخش اعظمی است .بعضا از فروشنده های این ماهی زینتی اکواریوم از این مورد سواستفاده میکننو برای بازار گرمی اکثر حتی نژاد های اینجانب دراوردی بوجود میارن . 


محافظت 

درست از ماهی فلاور هورن در اکواریوم نکته ی جذاب دقت اینه که در ایران نژاد زد زد بیشترین طرفدار رو دارهبنا براین فروشنده ها اکثر از این نام استفاده کردهو این اسم رو روی فلاور های تکثیری باطن و حتی اسکار ها میگذارند .!!!نگه داری این ماهی با هیچ ماهی اکواریومی سفارش نمیشه .اما برای تزیین .به این منظور که این ماهی فراوان قلمرو طلب هستو ماهی های دیگه رو در کنار خودش قبول نمیکنه .گوشه نشینی و تحرک اندک برای این ماهی دقیقا مثل یک سم فعالیت میکنه و ماهی رو در گیر بیماری های یبوستی میکنهبنابراین برای تحرک بیشتر می توانید از کت فیش ها و یا این که لوچ ها استفاده نمائید . البته این ها با کلی شروط همراهه . 


یعنی ممکنه اون فلاور به شدت سرسخت باشه و چه بسا به اون ها نیز رخم نکنه یا این که با وجود کت فیشدر تانک رنگ فلاور رو به تیرگی می رود پس کت فیش در این مورد ها تلاش نداره . در صورتیکه جثه ی ماهی گرانقدر باشهدر طیف خاصی میشه از سیچلید های دیگه در کنارش استفاده کرد .در این فیس جثه ی ماهی اذن ی دنبال کردن دنبال سیچلید ها رو نخواهد داد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.