ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

استخرهای دو منظوره احداثی آبراهه ای

استخرهای 
دو منظوره احداثی آبراهه ای : براساس نقشه های تیپ شیلات به فیس سه استخر یا این که شبکه سیمانی موازی پباده سازی می‌شود بطوری که آب به کانال یا این که استخر اولیه وارد شده از آن عبور می کند ودر هنگام ورود به استخر دوم بواسطه اختلاف ارتفاع وریزش آب مجدداً هوادهی گردیده وسپس به همین نحوه وارد استخر سوم گردیده وبه مصرف کشاورزی وزراعت می رسد وبدین شیوه در کنار کشاورزی در درون استخرهای دو منظوره ماهی قزل آلا پرورش داده می شود . 
روش 
کار: آبی‌رنگ که در آن ماهی قزل آلا پرورش داده می شود بایستی سرشار از اکسیژن و عاری از گازهای زیان آور باشد وآب چاه های کشاورزی فاقد اکسیژن کافی و دارنده گازهای خسارت توشه برای رویش ماهی قزل آلا است برای رفع این مشکل از برجک هواده استفاده می شود که استوانه ای می‌باشد با حداقل پنج طبقه توری فلزی چشمه ریز به فاصله بیست سانتیمتر از هم که بایستی از کف آب نما دست کم هفتاد سانتی متر طول داشته باشد که در این اکنون طبقات توری سطح تماس بیشتری در بین آب چاه وهوا ایجاد کرده وباعث جذب اکسیژن هوا توسط آب ودفع دی اکسیدکربن وسایر گازهای ضرر و زیان بار می گردد . 
گنجایش تولید هر استخر دو منظوره به مقدار آب چاه متعلق است بعنوان نمونه چاهی با آبدهی 20 لیتر در هر ثانیه می‌تواند یک استخر دو تنی ماهی قزل آلا داشته باشد در صورتی که چاه با آبدهی 40 لیتر در ثانیه یک استخر چهار تنی را پوشش می دهد . 
تعداد کودک ماهی مسئله نیاز با ازاء هر بدن ساخت 4000 قطعه بوده که بااضافه کردن روستا درصد تلفات احتمالی باید برای تولید هر بدن ماهی قزل آلا تعداد 4400 طفل ماهی به وزن تقریبی 5 گرم تهیه گردد تراکم ماهیان در این موقعیت 100-70 قطعه در هر متر مربع میباشد . اصول ماهیدار کردن و غذادهی ماهیان در استخرهای دو منظوره با اصول کلی رویش ماهی قزل آلا یکسان می‌باشد . 
پاک سازی 
استخر: تخته ها وتوریهای محل ورود وخروجی باید در طول روز یک‌سری توشه به وسیله برس پاک گردند . می بایست اعتنا داشت آب استخرها مدام تمیز وشفاف وکف استخر همیشه نمایان باشد .بهترین برهه زمانی برای پاکیزگی استخرها صبحها وقبل از خوراک دهی به ماهیان میباشد .قبل از تمیزی استخر, ماهیان می بایست حدود 15 _ 10 ساعت قبل غذادهی نشده باشند .برای این کار بایستی قاب فلزی ویژه به طول 50 سانتیمتر وبه پهنا استخر تنظیم شده , بطوریکه 40 سانتیمتر آن به وسیله تخته یا ایرانیت پلاستیکی فشرده کاملاً غیر قابل نفوذ شود وبالای آن به اندازه 10 سانتیمتر توری باشد . بطوریکه به میزان 40 سانتیمتر آب درون استخر بماند ومازاد آن سرریز شود . 
جهت تطهیر می بایست مقدمه تراز آب را به 40 سانتیمتر رسانده و آن‌گاه 4-3 متر اولیه هر استخر را به وسیله برس شسته وماهیان را در 4 تا 3 متر اولیه که شسته گردیده بوسیله کادر فلزی ساخته گردیده حبس نموده وشروع به پاکیزه نمودن بقیه استخر نمود که لجن وپس باقی مانده مواد غذایی موجوددر کف استخر از نحوه کف شور ودریچه های تعبیه شده به همین مراد خارج گردند .بطوری که لجن ومواد زائد استخر اول وارد استخر دو‌مین یا سو‌مین نگردد ودفعات غذادهی صبح حذف شده وفقط غذادهی عصر به ماهیان داده شود .مواقعی 
که هنگام انقطاع برق واز فعالیت افتادن پمپ مهم باید رعایت شود: منش 
اندازی پمپ برگشت قطع 
غذادهی دوری 
از هر مدل استرس به ماهیان جلوگیری 
از پاکیزه نمودن استخر تغذیه 
: اصول تغذیه دربرگیرنده گونه ،میزان و دفعات غذادهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی از روشهای کلی اصول غذادهی ماهیان قزل آلا تبعیت مینماید . 
ج) 
رویش ماهی در کانالهای آب کشاورزی: رشد 
ماهی در کانالهای آب کشاورزی : کانالهای کشاورزی حد واسطی در بین یک منشاء آبی‌رنگ (رودخانه , سراب و…) و زمینهای کشاورزی محسوب می شوند که معمولاً بصورت سیمانی می باشند . این کانالها با عمق ناچیز وحداکثر چندین متر پهنا وطولی برابر با یک سری صدمتر می‌باشند . شیب کانالهای کشاورزی 20-10 سانتیمتر در 30 متر میباشد . حد مطلوب تعویض آب در آن ها 3-2 سکو در ساعت می باشد . کانالهای کشاورزی در رخ دارا بودن شرایط مطلوب (دما , مقدار آب , ارتفاع وعمق مطلوب , عدم آلودگی و…) می توانند جهت رویش ماهی قزل آلا به کار گیری شوند, که معمولاً این کانالها بوسیله توریهایی به فاصله های حدود 30 متر از یکدیگر جداازهم می شوند . بطور کلی پتانسیل نگهداری ماهی در آن ها میان 35-25 کیلوگرم در متر مکعب در نوسان میباشد . از آنجائیکه مقدار اکسیژن محلول درطول شبکه کاهش می یابد واز طرف دیگر بار آلودگی آن ارتقاء می یابد در فاصه های معینی از شبکه آب جاری هوادهی می شود . 
ماهیدار کردن کانال: - 
میزان کانالهایی که کودک ماهیان را در آن می ریزیم گوناگون می‌باشد وبستگی به وزن ماهی دارد _ برای ماهیان که حدود 3 تا 5 گرم وزن دارا هستند طول شبکه تقریباً 10 متر , عرض 1 متر وعمق 5/0 متر هست . 
برای ماهیانی که حدود 10 تا 20 گرم وزن دارا‌هستند ارتفاع کانال تقریباً 20 متر, عرض 3 متر وعمق 8/0 متر هست . 
_ برای ماهیانی که بالاتر از 50 گرم می باشند ارتفاع کانال 30 متر, عرض 6-5 متر وعمق 2/1 متر هست . 
معمولاً عرض کانالها بایستی 1/0 طول آنان باشد . پس از مشخص و معلوم شدن محل خرید نوپا ماهی , اخذ گواهی بهداشتی وتایید شیلات استان اضطراری هست . 24 ساعت قبلی از بارگیری وحمل کودک ماهیان، انقطاع خوراک باید فیس گیرد چون در حالتی که ماهیان تغذیه کرده باشند هضم طعام نیاز به اکسیژن مازاد داشته ودر هنگام حمل ونقل ماهی دچار استرس می شود . بعد از رهاسازی ماهیان هم بایستی تا 24 ساعت از غذادهی خودداری کرد . 

ماهی قزل آلای رنگین کمان

مرتبه حرارت مناسب، برای رشد اقتصادی ماهی قزل آلای رنگین کمان 17 رتبه سانتیگراد می باشد . در این گرما، ماهی قزل آلا حداکثر رویش و فیض دهی را خواهد داشت . در حالتی که مرتبه حرارت آب تا 20 درجه ارتقا یابد، به شرطی که اکسیژن کافی در دسترس ماهی باشد، پرورش و نمو آن در حد نسبتا مطلوب ادامه می یابد . 
انواع دشوار پوستان و صدف های پرورشی سرد آبی‌رنگ نیز وجود دارند، ولی عمدتا پرورش انواع گرم آبی آن ها در مرحله عالم ترویج یافته می باشد . بسیاری از جور های صدف های پرورشی نیز وجود دارا‌هستند که امکان رویش آنها، هم در آبهای سرد وهم در آبهای گرم وجود داراست . بدیهی میباشد رویش و نمو این صدف ها در آبهای گرمتر پر سرعت تر، و ارائه به بازار آنان زودتر انجام می گیرد . 
2 . آبزیان گرم آبی: آبزیان گرم آبی‌رنگ به آن جور از آبزیان گفته می شود که شایسته ترین رشد و نمو آن‌ها در گرمای تقریبی آب 25 رتبه سانتیگراد فیس می گیرد . بدیهی میباشد این آبزیان می توانند جایگاه حرارت آب را تا 30 رتبه سانتیگراد تحمل و به خوبی رشد و نمو کنند، مشروط بر این که اکسیژن محلول در آب از7 میلی گرم در لیتر کمترنباشد . 
از حیث اقتصادی شایسته ترین گرمای آب برای پرورش و نمو هرچه بخش اعظم انواع کپور ماهیان پرورشی، حرارت 25 سکو سانتیگراد است، ولی از نظر فعل و انفعالات زیستی، شایسته ترین سکو حرارت برای این جور ماهیها 22 سکو سانتیگراد می باشد . 
ماهی های گرم آبی‌رنگ عمدتا هنگامی گرمای آب به حدود 20 سکو سانتیگراد می رسد، آغاز به تخم ریزی می کنند . مطلوب ترین گرما برای تخم ریزی، رویش و نمو جنین و هم ایجاد لارو و نوپا ماهی مناسب، حدود 22تا 24 سکو سانتی گراد است، هرچه رتبه حرارت از این حد فراتر رود، سرعت رشد و نمو جنین و نوزاد تندتر می شود . و در سود احتمال ساخت نوزاد های ناقص، و بالا رفتن درصد مرگ و میر آنان افزایش می یابد . در گرمای کمتر از 22تا 24 رتبه سانتیگراد، سرعت پرورش و نمو جنینی و نوزادی کندتر هست . درصورتی که آب خیلی سرد تر از حد مناسب باشد، گشوده هم درصد مرگ و میر جنین و نوزاد ها زیادتر می شود . 
کلیه میگوها، صدف ها و ماهی های قابل رشد آبهای خلیج فارس و دریای عمان جزء آبزیان پرورشی گرم آبی‌رنگ تقسیم بندی می شوند . 
ج 
- تقسیم بندی از لحاظ شوری آب: آبزیان 
پرورشی فارغ از توجه به انواع تجارتی و درجه حرارت مناسب رویش و نمو آنها، از حیث شوری مناسب آب معمولا به 2 تیم تقسیم می شوند: 1 . آبزیان آبهای شیرین: آبزیان آب شیرین به گروهی از آبزیان پرورشی گفته می شود که روند پرورش و نمو و تولید نظیر آن ها منحصرا در آب شیرین آنجام می گیرد . گونه های کپور ماهیان چینی (کپور معمولی، کپور نقره ای، کپور علف خوار و کپور سرگنده)، انواع ماهی های قزل آلای پرورشی، خرچنگ آب شیرین، خرچنگ مرداب انزلی، و انواع صدف ها و حلزون های پرورشی آب شیرین جزو این تیم به حساب می آیند .
برخی از این آبزیان منحصرا با زندگی در آب شیرین سازگاری یافته اند و صرفا می توانند نوسانات زیاد ناچیز شوری آب را تحمل کنند . برای نمونه ماهی کپور علف خوار، کپور نقره ای و کپور سر گنده فقط می توانند آبهای شوری را تحمل نمایند که نوشیدن آنان برای بشر غیر ممکن نباشد . در صورتی که ماهی های کپور معمولی و قزل آلا کارکشته می باشند آبهای نسبتا شور را که نمک آنان 10 تا 17 در هزار باشد تحمل و رویش و نمو کنند . شوری آب دریای مازندران 13 قسمت در هزار و شوری آب اقیانوس ها 35 در هزار میباشد . یعنی در هر کیلوگرم (لیتر) آب دریای مازندران 13 گرم انواع نمک، و در هر کیلوگرم آب اقیانوس ها، 35 گرم نمک وجود دارااست . کپور عادی به خیر در آب دریای مازندران رشد و نمو می نماید اما تخم ریزی آن حتما باید در آب شیرین فیس گیرد . برخی از انواع آبزیان آب شیرین نیز به مرور به زندگی در آب شور عادت کرده اند و می توانند تمامی فرآیند معاش را در آبهای دریای مازندران ساخت کند . 
آبزیان آبهای شور: آبزیان آبهای شادی به آبزیانی گفته می شود که روند رشد و نمو آن‌ها در آب شور دریاها انجام گیرد . 
این آبزیان به طور کلی به دو گروه کلیدی تقسیم می شوند: 1- آبزیان دریایی: آبزیان دریایی به آن مدل از آبزیان گفته می شود که تمامی چرخه زیستی آن ها در دریا انجام می گیرد . این ماهی ها برای تخم ریزی نیاز به هجرت به رود منزل های آب شیرین ندارند . ماهی کفال دریای مازندران، شوریده و هامور خلیج فارس و شاه میگوی دریای عمان قسمتی از این گروه به اکانت می آیند . 
2- آبزیان مهاجر: این تیم از آبزیان نصیب بخش اعظم ای از عصر رشد و نمو خویش را در آب شادی دریا می گذرانند و هنگام تخم ریزی به رودخانه های آب شیرین هجرت می نمایند . انواع تاس ماهیان یا ماهیان خاویاری، ماهی سپید و ماهی آزاد دریای مازندران بخشی از این تیم به حساب می آیند که به آن ها ماهی های کوچ کننده یا این که مهاجر می گویند . به آبزیانی که از دریا برای تخم ریزی به رود خانه می آیند آبزیان رود کوچ یا آنادروم می گویند . بعضا از آبزیان نیز در آب شیرین زندگی می نمایند اما برای تخم ریزی به دریا مهاجرت می کنند . مارماهی برای تخم ریزی به دریا، و میگوی درشت آب شیرین برای تخم ریزی به مصب رودخانه، جایی که آب شادی و شیرین ترکیب می شود و می رود . به این مدل از آبزیان دریا کوچ یا کاتادروم می گویند . 

بیماری‌های انگلی ماهیان

بیماری‌های انگلی ماهیان مشتمل بر قارچی و انگل‌های کرمی ماهیان میباشد . 
بیماری‌های 
قارچی ماهیان : ساپرولگنیازیس : بیماری قارچی ماهیان و تخم‌های آن‌ها میباشد . بیشتر گونه‌های این خانواده روی اعضاء مرده جانوری پرورش و نمو می‌نمایند . دست اندرکاران زیادی زمینه‌ساز علت نخستین و ثانویه و استمرار ‌ساپرولگنیازیس ماهیان می باشند که عبارتند از بدی تغذیه ، حضور مواد سمی در آب ، صدمه به پوست ، باله‌ها و آبشش‌ها بر اثر انگل‌های فرنگی ، زخم‌های فیزیکی ، استرس‌های فیزیکی مثل کاهش مرتبه حرارت افزایش یا این که کاهش PH و بالا رفتن شوری آب ، سرعت رشددر رتبه حرارت 15 ـ 5 جایگاه کند هست ولی در حرارت 26 ـ 18 بسیار تند می باشد . علامتها ابتلا دربرگیرنده حضور عده پنبه‌مانند سفید تا خاکستری ، قهوه‌ای رنگ بر روی پوست ، باله‌ها ، آبشش‌ها یا دیده ماهی یا این که روی تخم‌های آن ها می باشد . 
انگل‌های 
تک یاخته‌ای : کاستیازیس : این تک یاخته به طور معمولی در روی پوست و آبشش ماهیان دریایی و آب شیرین به تعداد اندک و فارغ از عارضه‌ای وجود دارااست . گوشه ای از غذا این انگل شامل سلولهای پوششی کنده گردیده وپس مانده‌های سلولی میزبان است . در اثر حالت مناسب این انگل گسترش یافته و تلفات ماهیان ارتقا می‌یابد . این انگل به کرات در ماهیان آکواریومی مشاهده و سبب تلفات شده میباشد . این بیماری در حرارت بالای 25 درجه سانتیگراد چشم نمیشود . 
کودک ماهیان و ماهیان برنا در فصل زمستان گذرانی انگل به این انگل حساسترند علامتها شامل افزایش موکوسی نصیب های الوده تن عدم تغذیه ، آسیب دیدن پوست و آبشش‌ها ، حرکات کند ماهی آلوده و کثیف ، معلق بودن ماهی در آب بیماری لکه سپید یا ایک ICH یکی از شایع ترین بیماری‌های ماهی در در میان ماهیان آکواریومی پرورشی و چه بسا وحشی است . ماهیان به طور جور جمعی به محل ورود آب استخرها نزدیک میشوند . ماهیان در باطن استخر سریعا تغییر‌و تحول محل می‌دهند . ماهیان شدیدا ناراحت بوده و تنه خود را به کف استخر و کناره‌ها می‌مالند . 
لکه‌های سفید روی مرحله تن ظواهر می‌ گردد که به صورت سر سنجاقی است تریکودینیازیس : یکی از بیماری‌های شایع مزارع رویش است ، این بیماری در سنین گوناگون بروزکرده و بخصوص در در میان نوپا ماهیان بخش اعظم مشاهده می‌شود . بدن ماهی به رنگ مات درآمده و از ترشحات لعاب‌مانند سپید رنگ پوشیده می شود . اضطراب در ماهیها ، مالیدن تن به کناره‌های استخر، جراحت پایین شکم و باله‌‌ها ، لخته‌های خون در در بین رشته‌های آبششی ، لاغری ماهیان .از 
علایم درمانگاهی بیماری است انگل‌های 
خارجی ماهیان : ژیروداکتیلوس : این کرم به عنوان انگل پوست و باله های اغلب ماهیان پرورشی به خصوص کپور ماهیان محسوب می‌شود و در بعضی از ماهیان در روی آبشش‌ها هم دیده میشود . ویکی از دست اندرکاران کلیدی تلفات بچه ماهیان و نیز ابتلابه بیماری‌های قارچی محسوب میشود . انگل توسط قلابهای فرو رونده بر روی پوست یا آبشش‌ها ثابت شده و از سلول‌های پوششی تغذیه می‌کند و چسبندگی آنان به تن ماهی از سایر انگل عمده است و چه بسا پس از مرگ بدن صاحبخانه را رها نمی‌سازد . 
داکتیلوژیروس : کرم قلابدار خونخوار آبشش ماهیان میباشد و اکثر در کپور ماهیان دیده میگردد . کرم‌های قلابدار آبشش ماهیان از سلولهای پوششی و آنگاه از خون ماهیان به شدت تغذیه می‌نمایند . وسبب خون ریزی شدید ، لخته و خلط و تغییر‌و تحول رنگ آبشش‌ها میشود و مرگ‌ومیر متعددی به هم پا دارااست . 
کرم دیده یا دیپلوستومیازیس : این متا سرکرها انگل عدسی دیده ماهیان می‌باشند . که منجر کدورت کره دیده و کوری میگردد . تعدادمتا سرکر ها در یک دیده ممکن است تا500 عدد برسد . ماهیان روشن دل اکثر زمان ها یا این که فراوان واضح یا این که مضاعف کدر می‌باشند . اندک وزنی و لاغری از علائم دیگر بیماری می باشد . 
دیفیلو بوتریوزیس : بیماری انگلی می‌باشد از کرمهای نواری شکل که در ماهیچه ها ماهی به رخ پلرو سرکویید چشم می شود . انگل بالغ در انسان و یا بقیه حیوان ها که از گوشت ماهی تغذیه می نمایند یافت گردیده و این کرم در روده انسان و حیوان به طول 20 ـ 2 متر هست . تخم‌های کرم همپا مدفوع آدم یا بقیه حیوان‌ها دفع شده و سپس به تن میزبان واسط که یک نرم‌تن است وارد شده و ماهی با بلع نرم‌تن الوده در گیر به انگل گردیده و عضلاًت ماهی دچار به انگل خواهد شد .اگر گوشت ماهی به شرایط نیم‌پخته یا این که خام مصرف شود سبب ساز آلودگی بشر و یا سگ خواهد شد . 

میگو چیست؟

میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان می باشد که در بیشتر آب‌های عالم وجود دارااست . میگو علی‌رغم ظواهر نه‌چندان جذابش، یک عدد از منابع غنی از آهن می باشد و مصرف آن به افرادی که مبتلا ناچیز خونی هستند، سفارش می شود . میگو همچنین یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ میباشد و به همین دلیل، به در دست گرفتن فشار خون هم یاری می‌نماید . میگو خوشمزه و بسیار لذیذ است و نسبت به بقیه غذاهای دریایی کالری کمتری دارد . روش‌های متنوعی برای طبخ و پخت میگو وجود دارد البته برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو خوب تر میباشد انواع میگو را کباب یا بخارپز نمائید . هم پا ما باشید، در مطلب ذیل به حقایقی در قضیه میگو و هم مضرات و خواص میگو اشاره میکنیم که دانستن‌شان خالی از لطف نمی‌باشد . 

خوراک آبزیان



مسلما 

بخوانید: خواص 

ماهی سالمون؛ ۱۱ استدلال مصرف سالم‌ترین خوراکی دنیا شیوه 

تهیه سالاد تن ماهی؛ سالادی خوشمزه برای کاهش کلسترول بالا خاصیت 

روغن ماهی برای لاغری، زیبایی و سلامتی خواص 

میگو چیست؟ ۱ . 

کم‌کالری است یکی از خاصیت میگو این هست که این خوراکی جزء غذاهای کم کالری می‌باشد . یک میگوی میانگین حدود ۷ کالری دارد، یعنی ۱۲ عدد از آن کمتر از ۸۵ کالری دارد؛ تقریبا ۱۵ کالری کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی . یک میگوی جامبو (نوعی میگو که معمولا در کوکتل میگو سرو می‌شود) حدود ۱۴ کالری و یک قاشق چای‌خوری از سس کوکتل ۵ کالری دارد، بنابراین ۳ عدد میگوی جامبو، هرکدام با یک قاشق چای‌خوری سس کوکتل به‌عنوان پیش‌غذا، در کل ۶۰ کالری دارد؛ یعنی ۱۰ کالری کمتر از یک سوسیس انگشتی و ۲۰ کالری کمتر از دو عدد مینی امپانادا (گوشت یا این که میوه‌ی خردشده که در لایه‌ای از خمیر می‌پیچند و سرو می‌کنند) یا دو عدد مینی پای کیش (خوراک پنیر، گوشت و اسفناج که در لایه‌ای از خمیر پاستا پیچیده و طبخ می‌شود) . 


۲ . 

بی نیاز از پروتئین است یک عدد دیگر از خواص میگو داشتن اندازه زیادی پروتئین می‌باشد . میگوها علاوه بر آب، عمدتا از پروتئین تشکیل میگردند . ۸۵ گرم میگوی پخته یا کباب‌شده حدود ۲۰ گرم پروتئین آماده می‌کند؛ یعنی فقط تعدادی گرم کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی . هر عدد میگوی جامبو حدود ۳ گرم پروتئین داراست و حاوی چربی و کربوهیدرات مضاعف کمی میباشد . 


مطلقا 

بخوانید: علائم کمبود پروتئین در بدن و منابع تأمین آن ۳ . 

حاوی مواد مغذی حتمی است مواد 

مغذی میگو - خواص میگو 

میگو به‌غیر از پروتئین دربردارنده اندازه قابل‌توجهی مواد مغذی هست . ۱۲ گرم میگوی بخارپز بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به سلنیوم، بیش از ۷۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، بیش از ۵۰ درصد از فسفر و بیش از ۳۰ درصد از کولین، مس و یُد موردنیاز روزانه را مهیا می کند . ما معمولا پروتئین‌های حیوانی را به‌عنوان منابع آنتی اکسیدان درنظر نمی‌گیریم ولی میگو دارای دو دسته آنتی‌اکسیدان میباشد . سلنیوم علاوه بر آنکه یک ماده‌ی معدنی موثر برای ارتقاء ایمنی تن و عملکرد خوب تر غده‌ی تیروئید است، یک آنتی‌اکسیدان اصلی نیز به‌شمار می آید که به پیکار با ذرات زیان‌آوری به نام رادیکال آزاد یاری مینماید . 


رادیکال‌های آزاد به DNA و غشاهای سلولی جراحت می‌رسانند که این مسئله به پیری زودرس و بیماری سبب ساز می‌شود . آنتی‌اکسیدان دیگر جان دار در میگو، آستاکسانتین نام داراست . اثبات گردیده است این آنتی‌اکسیدان که رنگدانه‌ی رنگ اولیه‌ی میگو را مهیا می‌کند، به کاهش التهاب که یک عدد از عامل ها حیاتی در پیری و ابتلا به بیماری است، یاری مینماید . 

سبز شدن آب آکواریوم

سبز شدن آب آکواریوم یکی از مشکلات گران قدر افراد داری آکواریوم میباشد . واضح و زلال بودن آب آکواریوم نه فقط سلامت ماهی ها را به دنبال دارااست بلکه سبب ساز ارتقا زیبایی آن گردیده و افراد بخش اعظمی را جذب خویش می نماید . هواره کارداران بخش اعظمی وجود داراست که بازدارنده واضح بودن این آب می شود، یک عدد از شناخته گردیده ترین عارضه ها آن سبز شدن و پرورش جلبکی به اسم ولوکس باطن آکواریوم می باشد که رنگ آب را سبز و کدر کرده و از زیبای آن می کاهد . سفارش می کنیم ویدئو انتهای این مقاله را مطلقا ببینید . 


خوراک آبزیان


دلایل 

رویش ولوکس و سبز شدن آب آکواریوم وجود مقدار زیادی غذا های نامحلول در آب آکواریوم، همینطور وجود ماهی هایی بیشتر از ظرفیت آکواریوم، فقدان غربال مناسب باطن آکواریوم و حتی ریختن بیش میزان مواد غذایی برای ماهی ها سبب ساز می شود شرایطی برای پرورش جلبک ها آماده شود . این مواد نامحلول خود غذایی برای جلبک ها گردیده و رویش آن ها را یک سری برابر می نماید . به کارگیری از پولک های سبز رنگ به عنوان مواد غذایی خود باعث سبز شدن رنگ آب می شود . 


سبز 

شدن آب آکواریوم سبز 

شدن آب آکواریوم 

راه و روش 

هایی برای دوری از رویش جلبک ها در آب آکواریوم • مسلما به میزان ظرفیت آکواریوم درون آن ماهی قرار دهید . در صورتی که آکواریوم هرج و مرج دارید تا جای قابلیت و امکان از تعداد ماهی های آن بکاهید و اندازه مواد غذایی آن را کاهش دهید هر چه میزان غذای ریخته گردیده بیشتر باشد، آب آکواریوم زودتر آلوده گردیده و امکان پرورش جلبک ها ارتقاء می یابد در نتیجه باعث سبز شدن آب آکواریوم می گردد . 

• مسلما از فیلتر هایی به کارگیری نمایید که مناسب حجم آب آکواریوم شما باشد و اقتدار تصفیه آن را داشته باشد . پس از مدت مشخصی به کار گیری از غربال ها اجزای تشکیل دهنده آن آلوده و کثیف به جلبک ها و دیگر ضایعات می شود که نیاز به تمیز کردن داراست . گاها حتی نیاز هست پره های داخلی آن را بده بستان فرمائید تا غربال بتواند با توان نخستین آب را تصفیه نماید . 

• تا جایی که امکان داراست آب آکواریوم را سیفون نمایید چرا که معمولا املاح آب و دیگر آلودگی ها در پایین بستر آکواریوم تجمع می نمایند و سبب ساز شدت به چنگ آوردن رشد جلبک ها می شوند و گاها چه بسا آلودگی را به جایی می رسانند که سبب ساز بیمار شدن ماهی ها می شود . در حالتی که بتوانید دفعات تعویض آب شیرین آکواریوم را اکثر فرمائید بیشتر می توان از بروز این قبیل معضلات پرهیز نمود . 

• همیشه آمار ماهی ها و دیگر موجودات زنده ای که در آکواریوم حفظ می فرمایید را داشته باشید تا زمانی که یک عدد از آن ها تلف شد به سرعت آن را بیرون نمایید . چرا که سبب ساز آلوده و کثیف شدن محیط می شود و ممکن هست به سمت غربال کشیده گردیده و در داخل آن گیر نماید . 

• اندازه نوردهی به آب آکواریوم را پایین کنترل داشته باشید و هیچوقت اکواریوم را در مقابل فروغ بدون واسطه خورشید قرار ندهید . 

حتی خوبتر است در هنگام شبکه های عمومی نوروفروغ های تصنعی و مصنوعی را خاموش نمایید • معمولا سنگ های دکوری و شن هایی که در کف آکواریوم قرار می دهند می تواند آلوده و کثیف باشد و مسئله را برای رشد جلبک ها آماده نماید، عالی است که پیشین از به کارگیری مطلقا سنگ ها را بشویید . 

• واجب است فسفات، سیلیکات و دیگر فلزات را تحت در اختیار گرفتن داشته باشید تا از بالا رفتن پی هاش آب آکواریوم پرهیز نمائید . خوب تر میباشد از مواد غذایی به کارگیری شود که از فسفات کمتری برخوردار می باشد . 


سبز شدن آب آکواریوم یکی از مشکلات گران قدر افراد داری آکواریوم میباشد . واضح و زلال بودن آب آکواریوم نه فقط سلامت ماهی ها را به دنبال دارااست بلکه سبب ساز ارتقا زیبایی آن گردیده و افراد بخش اعظمی را جذب خویش می نماید . هواره کارداران بخش اعظمی وجود داراست که بازدارنده واضح بودن این آب می شود، یک عدد از شناخته گردیده ترین عارضه ها آن سبز شدن و پرورش جلبکی به اسم ولوکس باطن آکواریوم می باشد که رنگ آب را سبز و کدر کرده و از زیبای آن می کاهد . سفارش می کنیم ویدئو انتهای این مقاله را مطلقا ببینید . 




دلایل 

رویش ولوکس و سبز شدن آب آکواریوم وجود مقدار زیادی غذا های نامحلول در آب آکواریوم، همینطور وجود ماهی هایی بیشتر از ظرفیت آکواریوم، فقدان غربال مناسب باطن آکواریوم و حتی ریختن بیش میزان مواد غذایی برای ماهی ها سبب ساز می شود شرایطی برای پرورش جلبک ها آماده شود . این مواد نامحلول خود غذایی برای جلبک ها گردیده و رویش آن ها را یک سری برابر می نماید . به کارگیری از پولک های سبز رنگ به عنوان مواد غذایی خود باعث سبز شدن رنگ آب می شود . 


سبز 

شدن آب آکواریوم سبز 

شدن آب آکواریوم 

راه و روش 

هایی برای دوری از رویش جلبک ها در آب آکواریوم • مسلما به میزان ظرفیت آکواریوم درون آن ماهی قرار دهید . در صورتی که آکواریوم هرج و مرج دارید تا جای قابلیت و امکان از تعداد ماهی های آن بکاهید و اندازه مواد غذایی آن را کاهش دهید هر چه میزان غذای ریخته گردیده بیشتر باشد، آب آکواریوم زودتر آلوده گردیده و امکان پرورش جلبک ها ارتقاء می یابد در نتیجه باعث سبز شدن آب آکواریوم می گردد . 

• مسلما از فیلتر هایی به کارگیری نمایید که مناسب حجم آب آکواریوم شما باشد و اقتدار تصفیه آن را داشته باشد . پس از مدت مشخصی به کار گیری از غربال ها اجزای تشکیل دهنده آن آلوده و کثیف به جلبک ها و دیگر ضایعات می شود که نیاز به تمیز کردن داراست . گاها حتی نیاز هست پره های داخلی آن را بده بستان فرمائید تا غربال بتواند با توان نخستین آب را تصفیه نماید . 

• تا جایی که امکان داراست آب آکواریوم را سیفون نمایید چرا که معمولا املاح آب و دیگر آلودگی ها در پایین بستر آکواریوم تجمع می نمایند و سبب ساز شدت به چنگ آوردن رشد جلبک ها می شوند و گاها چه بسا آلودگی را به جایی می رسانند که سبب ساز بیمار شدن ماهی ها می شود . در حالتی که بتوانید دفعات تعویض آب شیرین آکواریوم را اکثر فرمائید بیشتر می توان از بروز این قبیل معضلات پرهیز نمود . 

• همیشه آمار ماهی ها و دیگر موجودات زنده ای که در آکواریوم حفظ می فرمایید را داشته باشید تا زمانی که یک عدد از آن ها تلف شد به سرعت آن را بیرون نمایید . چرا که سبب ساز آلوده و کثیف شدن محیط می شود و ممکن هست به سمت غربال کشیده گردیده و در داخل آن گیر نماید . 

• اندازه نوردهی به آب آکواریوم را پایین کنترل داشته باشید و هیچوقت اکواریوم را در مقابل فروغ بدون واسطه خورشید قرار ندهید . 

حتی خوبتر است در هنگام شبکه های عمومی نوروفروغ های تصنعی و مصنوعی را خاموش نمایید • معمولا سنگ های دکوری و شن هایی که در کف آکواریوم قرار می دهند می تواند آلوده و کثیف باشد و مسئله را برای رشد جلبک ها آماده نماید، عالی است که پیشین از به کارگیری مطلقا سنگ ها را بشویید . 

• واجب است فسفات، سیلیکات و دیگر فلزات را تحت در اختیار گرفتن داشته باشید تا از بالا رفتن پی هاش آب آکواریوم پرهیز نمائید . خوب تر میباشد از مواد غذایی به کارگیری شود که از فسفات کمتری برخوردار می باشد .