ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

گوسفند تغذیه

تخم ها آن‌گاه از ۳ تا ۴ روز شکفته می‌شوند و نوزادان تا بازه ۲ روز بی حرکت باقی می مانند و آنگاه از اون از کیسه زرده تغذیه میکنند . سپس از یک هفته لازم هست روزمره ۴ توشه با آرتمیا و در هفته های آن‌گاه از دل چرخ گردیده گوسفند تغذیه شوند . این ماهی ها گوشتخوار و تعرضآمیز میباشند و خوب تر است تنها با ماهی های گوشتخوار محافظت شوند . گاهی اوقات غذاهای گیاهی مانند گلوله خمیر نان جو و اسفناج هم می‌خورند . ولی غذای حساس انها قطعات درشت گوشت و دل گاو و میگو و حتا گوشت صدف هست . ماهی سیکلید گورخری میتونه در در اختیار گرفتن تجاوزکاری اسکار نقش مهمی رو ایفا کنه و خوبه این دو ماهی در کنار نیز نگهداری شوند تا از موقعیت تعرضآمیز و کنجکاوی اسکارها کم شود . اسکارها رنگهای متفاوتی دارا هستند . سفید و صورتی و زرد رنگ و ببری و قرمز‌رنگ و حتی باله پروانه ای و مسی رنگ . میتوانید رنگهای مختلف انها را با نیز مراقبت کنید . 

برای انتشار و رشد اسکار نکات مهم و فراوانی را می بایست همواره در حیث داشت . 

در حالتی که یک جفت اسکار برنا و سرحال که جدید همدیگر را تعیین کرده اند و با هم جفت گردیده اند را با یکدیگر در یک آکواریم حفظ کنید . خیلی زود شاهد تخم ریزی آن‌ها خواهید بود . اسکار دوست داراست تخمهایش را در کف و روی سطحی صاف بریزد . تخمهای اسکار چسبندگی دارا‌هستند و به صورت گرد و قهوه ای رنگ و هر عدد آن تقریباً اندازه یک عدد ماش است . در کف آکواریم خوب تر هست یک تخته سنگ صاف قرار دهید . ( بهتر هست تخته سنگ از جنس مرمریت یا این که گرانیت باشد که تخمها را خراب نکند . سنگهای گچی یا آهکی تخمها را فاسد می کنند . ) آکواریم باید دارنده فیلتر مناسب، اکسیژن کافی، نور کافی باشد . به مولدین می بایست غذای مناسب داده شود . بهترین طعام برای آنها غذاهای زنده نظیر ماهی رودخانه، کودک قورباغه و آبزیان گرانقدر می باشند . روزمره یکبار کاملاً آنان را خوب سیر نمائید و غذاهای اضافی را از آب بیرون نمائید و کمی از آب را ردوبدل کنید . ( بعضا وقت ها اشخاص تعداد متعددی ماهی رودخانه را در آکواریم می ریزند و آنان یک‌سری را می خورند و سایر را می کشند و رها می کنند . چون سیر می شوند و بیشتر از آن میل به میل کردن ندارند، از طرفی دوست دارند هیچ مزاحمی در آکواریمشان نباشد . بعد از آن از تعدادی ساعت ماهی های مرده رودخانه ای در آکواریم وضع و اوضاع خرابی را به‌وجود می آورند . بتدریج اکسیژن آب گونه های پیدا می کند و آلودگی آب سبب ساز تلف شدن جفت اسکار شما خواهد شد) چنانچه غذای زنده در اختیار نداشتید می توانید دل گاو یا گوسفند را منزه نمائید و به اسکارها بدهید . 
اسکارهای جفت شده که در یک آکواریوم فقط میباشند . خیلی زود سنگ کف را بعنوان محل تخم ریزی گزینش می کنند و آنرا شروع به تمیز کردن می کنند . زمانیکه نر و ماده بر روی سنگ بروند و شروع به منزه کردن آن بکنند، لحظات تخم ریزی نزدیک می شود . که ابتدا با بیرون وارد شدن لوله تخم ماهی ماده از زیر شکمش که نسبتاً به میزان ۳ میلیمتر بیرون می شود و صورت کناره آن گرد و چاق می‌باشد شروع می شود . به طور همزمان لوله اسپرم قابل انعطاف هم نسبتاً به مقدار ۵/۱ میلیمتر بیرون می شود که صورت کناره آن زوکی شکل هست . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.