ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

گورامی پلاتینیوم

گورامی 

پلاتینیوم ( Platinium Gourami ) فروردین 

۲۱, ۱۳۹۳ | Filed under: گورامی, معرفی ماهیان آب شیرین and tagged with: گورامی پلاتینیوم, گورامی نقره ای, ماهی آکواریومی, ماهی زینتی, ماهی گورامی پلاتینیوم گورامی پلاتینوم مدل ای شبیه به پلاتی سه خال میباشد . تفاوت این ماهی با گورامی سه خال در رنگ بدن هست . گورامی پلاتینوم دارنده رنگی سپید بر روی بدن است . در حالات مختلفی رنگ این ماهی متمایل به نقره ای و یا زرد می شود . 

خوراک آبزیان


این ماهی بخشی از گونه ماهی های لابیرنت نیز می باشد .این بدین مضمون‌ است که این ماهی دارنده دستگاه تنفس مختص و متفاوتی با سایر ماهی ها میباشد . این ماهی ها دارنده عضوی می باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا مستقیما” از هوا تنفس نمایند .این ویزگی به آن ها این اذن را می دهد که در سطح آب شنا نمایند . 


گورامی پلاتینیوم ماهی ای صلح و آشتی جو است . دست کم حجم آکواریوم برای این ماهی ۱۰۰ لیتر، دمای مناسب برای آن ۲۲ تا ۲۷ درجه و پی هاش مناسب میان ۶ تا ۸/۸ می باشد .شایسته ترین آکواریوم برای این ماهی، آکواریومی هم پا با گیاهان ارگانیک و تخته سنگ می باشد تا مکان هایی برای پنهان شدن ماهی آماده آورد . 


شایسته ترین روش برای تشخیص گورامی نر از گورامی ماده دقت به باله ی پشتی ماهی میباشد .در ماهی نر این باله بلند و نوک تیز است، در صورتی که در ماهی ماده کوتاه خیس و دارای نوک گرد می باشد . در بازه جفتگیری ماهی نر لانه ای حبابی در ذیل برگ ها می سازد و بعد شروع به جلب کردن ماهی ماده می نماید . بدین رخ که در پشت آن جنبش می نماید و آن را به مسیر تخمریزی ساماندهی می کند . در این زمان ماهی نر با گشوده کردن باله ها و تغییر و تحول رنگ عرض اندام می نماید . زمانی که این رفتار از ماهی نر مشاهده شد می بایست طول آب را کاهش بخشید و به حداکثر ۱۵ سانتی متر رساند . پس از تخمریزی بایستی ماهی ماده از آکواریوم خارج شود . چون ماهی نر وظیفه ی محافظت از فرزندان را به عهده دارااست و ممکن می‌باشد که به ماهی ماده آسیب برساند . ماهی نر تا مقطع خروج نوزادان از تخم، از آن ها محافظت می کند . پس از خروج نوزادان از تخم، آب آکواریوم باید به طور مداوم سیفون شود . به خصوص در هفته ی سوم . نوزادان نو متولد شده بایستی با آنفوزوئر یا این که نوزاد میگو تغذیه شوند . 


گورامی جانوری تمامی چیزخوار می باشد و بهتر است که در رژیم غذایی آن گونه های غذاها از پاراگراف جلبک دریایی، غذاهای منجمد، کرم خونی و میگوی آب شعف قرار گیرد . 


این ماهی با ماهی هایی همچون مولی، دم شمشیری، بارب و انواع لوچ ها سازگاری داراست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.