ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ایجاد مثل اسکار

ایجاد 
مثل 
اسکار 
باله بلند منش تشخیص جنسیت اسکار به این ترتیب میباشد که ماهی نر اسکار با مشخصات نوک لوله اسپرم شبیه به نوک خودکار نی و قوز روی سر بلندتری دارد و لب‌های کلفت و پهن خیس و چانه بزرگ‌تری نسبت به ماده داراست . محصول ماده اسکار ماهی نوک لوله تخمدان مشابه تخم با لبه گرد و قوز روی رمز کوتاه تر و لب‌های باریکتر و نازکتر و دهن کوچک تر از جنس نر دارااست . 
اسکارها برای ساخت مثل باید به سن ۱۸ ماهگی برسند و مقدار آنان دست کم ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر گردیده باشد . یک عدد از علائمی که نشان دهنده نزدیک بودن فصل تخم ریزی اسکارها این میباشد که در مکان تخم ریزی (معمولاً بین تخته سنگها) استارت به تمیز کردن و ساخت حفره می کنند . چه نر و چه ماده از فرزندان خویش به‌طور یکسان محافظت می‌نمایند و حالت زیستی را برای فرزندان خود راحت می نمایند . خروج نوزادان اسکار از تخم معمولاً 3 روز به طول می‌انجامد و لاروها آن‌گاه از چهار تا پنج روز(بسته به دمای اب)شروع به شنای آزاد می‌کنند که از ابتدای این موقعیت می بایست شروع به تغذیه کرد . 

اسکار بخش اعظم دوست دارد در کف و روی سطحی صاف بریزد تخم‌های اسکار چسبندگی دارا هستند و به شکل گرد و قهوه‌ای رنگ بوده و به میزان یک عدد ماش‌اند . میزان اسیدیته آب برای تخم‌ها بایستی فی مابین ۵ تا ۸ pH باشد و دمای مناسب برای تخم‌ها ۲۸ مرتبه سانتیگراد و .رنج مناسب برای هچ،کمتر از 60ppm هست . فرآورده نر سرش قوز داراست اما جنس ماده سرش صاف است . 

تخم 
ریزی ماهی ماده با لرزش‌های مخصوصی به تراز محل تخم ریزی نزدیک میشود و تخم ریزی را استارت می‌نماید و به چهره یک خط ردیفی از مقدمه تا انتهای محل تخم ریزی را به فیس یک ردیفی تخم ریزی میکند و زیرا تخم‌ها چسبنده می باشند به سنگ می‌چسبند . آنگاه از اتمام تخم‌ریزی ماهی‌ها راحت و بی حالا و به چهره مورب و کج در کنار همدیگر آرام میگیرند . در این حالت سطح آب آکواریوم کف زده‌است و رنگ آب به دلیل تجزیه اسپرم نرها شیری رنگ شده‌است . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.