ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

پنگوسی

این ماهی از پرجنب و جوش ترین ماهی های اکواریومی هست .در طعام دادن به ان مسلما به مشکل برخواهید خورد به دلیل اینکه در میانه اب شنا میکنن و بینایی بسیار ضعیفی دارند .زیستگاه ان ها در رود های کامبوج ویتنام و کشور های شرقی می باشد .این ماهی از اشکال شناخته اش :پنگوسی باله بلند سیاه و سفید میباشد .و گونه سفید رنگ ان کمیاب تر و گرانتر می باشد .این ماهی ها در اکواریوم تا 35 سانتی متر رشد میکنند ولی در زیستگاه های انها پنگوسی هایی به طول 45 سانتی متر نیز دیده شده میباشد .در خوراک دادن به مشکل بزرگی بر میخورید .ولی در قسمت تغذیه به شما روش حل را خواهم اظهار کرد . 

خوراک آبزیان

تانک موردنیاز=برای هر پنگوسی دست کم 60 سانتی متر ارتفاع اکواریوم نیاز است .در شرای اکواریوم کوچک دارید به شما پنگوسی گیاه خوار را پیشنهاد میکنم . 


تغذیه=پنگوسی ها هیچ وقت غزا را از مرحله اب نمیگیرند .بنابراین بهترین طعام برای انها غذای زیرابی است که همگی ی اکواریوم فروشی ها دارا‌هستند .ولی به انها میتوانید غذاهایی که به زیر اب میروند نیز بدهید مثل دل مرغ . 


دمای نگهداری=25 تا 27 سکو سانتی گراد . 


رفتار=بسیار بازیگوش و مالامال جنب و جوش است ولی هیچ زمان به ماهی های گوشتخوار اسیبی نمیزند .ولی نباید سایزش هم خیلی والا باشد در برابر ماهی های دیگر .سعی کنید بیشتر از دوعدد در یک اکواریوم نگهداری کنید چون استرس ماهی کمتر میشود .انها را کامل با تور نگیرید زیرا که باله ی بالای ان در تور گیرمیکند وشما ناچار میشوید باله ماهی بیچاره را با قیچی ببرید .برای این کار آغاز تور را به داخل اب ببرید و ماهی را طوری بگرید که تور به بدن ان نخورد و انرا تا ان جایی که اب در اکواریوم ما هست بالا بیاورید و آن‌گاه با دست به ارامی ان را بگیرید . 


تشخیص جنسییت=تشخیص جنسیت در این ماهی بسیار کار مشکلیست .اما بعضی مواقع میگویند پنگوسی ماده باله ان بلند خیس و بزرگتر از دسته ی نر هست ولی این روش در50 درصد موارد خطا میباشد . 


تکثیر=تکثیر این ماهی در اکواریوم غیر ممکن است .و این نوع ماهی ها را معمولا در استخرهای مخصوص با تزریق هورمون به جور ی ماده تکثیر میکنند . 


قیمت=در 

مهرماه 1391 : 

پنگوسی کوچک =از 6000 تا 15000 تومان . 


پنگوسی 

سایزمتوسط وبزرگ=از 13000 تا 45000 تومان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.