ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

کیلکای آنچوی

کیلکای آنچوی در طول فصل تابستان معمولا به تحت لایه گرم آب پناه می موفقیت و گاهی ممکن میباشد در لایه ترموکلاین آب باقی بماند . 

بر خلاف دسته کیلکای عادی این ماهی در ارتفاع فصل‌زمستان هم به تغذیه خویش ادامه می دهد و در اعماق ۷۵ – ۴۰ متر و در دمای ۹ – ۵/۸ در جه سانتی گراد و تا دمای ۵/۱۳ در جه سانتی گراد یافت می شود . تکامل لارو کیلکای آنچوی در فصل پاییز تا فصل زمستان در درجه حرارت قلیل آب فیس می گیرد که احتمالآ این شاخص عامل ارتقاء تعداد ستون مهرهای آن (۴۷ – ۴۴ ) نسبت به کیلکای عادی (۴۴ – ۴۱ ) میباشد . 

تغییر تحول صورت در زمان لاروی فراوان آرام تر از کیلکای عادی می باشد و زمانی که طول آن به ۴۱ میلی متر رسید ، فلس ها ظا هر می شوند . 

تخمریزی کیلکای آنچوی در اعماق متفاوت ستون آب فی مابین ۵۰ تا ۲۰۰ متر رخداد می افتد ، در سود نصیب اعظم تخم ها و لارو ها در معرض جریانها ی چرخشی دریای خزر در عمق خاطره شده ، قرار می گیرند . 

خوراک آبزیان

لارو پلاژیک در امتداد جریانهای چرخشی حمل شده و باعث طولانی خیس شدن مسیر مسافرت می گردد، بنابراین تراکم کیلکای آنچوی در حوزه‌ جریانهای چرخشی ، جاییکه محصول ها بیولوژیک مضاعف است، افزایش می یابد . 

پیر ترین کلاسه سنی که از این فرآورده تا کنون گزارش شده در رده سنی هفت سال بوده میباشد . 

کیلکای آنچوی نقش عمدهای در تآ مین غذای انواع نوع های ماهیان گوشت خوار در در یای خزر بازی می نماید . 

پژوهش ها یکساله بیومتریک و بررسی ذخایر کیلکا در آبهای جمهوری اسلامی ایران که در نوار ساحلی و عمق ۴۰ الی ۸۰ متری در سال ۱۳۷۰ فیس گرفت ، نشان اعطا کرد که ۸/۹۱ در صد ذخایر کیلکا از دسته آنچوی می‌باشد که ۹۵/۶۹در صد آن در تیم سنی +۲ و +۳ قرار داشتند و همینطور وزن متوسط کیلکای آنچوی ۶۱/۵ گرم و طول متوسط آن ۵/۸۷ میلیمتر و در صد ماده ۸۵/۵۷ و در صد نر ۱۵/۴۲ است . 

مطالعه دیگری ذیل تیتر ، چک پروژه تحلیل ذخایر کیلکا ماهیان و مونیتورینگ مناطق صید تجاری در سال ۷۶ – ۱۳۷۵ ، کیلکای آنچوی ۸۷ درصد ترکیب صید را به خویش اختصاص اعطا کرد و کالا نر این ماهی در صید پیروز ۸۷/۵۳ در صد از کل صید را تشکیل اعطا کرد . 

قسمت بخش اعظم کیلکای آنچوی در فصل فصل پاییز تا اوایل فصل‌زمستان تخمریزی کرده و در آبان ماه حداکثر فراوانی در تخمریزی را دارا هستند .بر اساس مطالعات فوق بیوماس کیلکای آنچوی در متوسط چهار فصل ۲۱۲ هزار تن بر آورد شوید که از این مقدار ۶/۶۲ هزار بدن زیر منطقه ساحلی (۲۰۰ – ۲۰ متر ) و ۷/۱۴۹ هزار تن در پایین ناحیه عمیق ( عمده از ۲۰۰ متر) وجود دارااست . 

● 

تغییرات ادغام گونه ای: شیلات کشور ایران با در لحاظ به چنگ آوردن محاسبه حاصله ، به توسعه و گسترش ناوگان صیادی شناورهای کیلکا گیر در استانهای شمالی برآمده بطوریکه از ۹۴ فروند در سال ۱۳۷۶ به ۱۹۹ فروند در سال ۱۳۸۱ توسعه و گسترش یافت . با روند افزایش ناوگان صیادی مقدار کل صیددر سال ۱۳۷۶ از ۶۰ هزار بدن به میزان ۹۵ هزار بدن ارتقاء حاصل شد . 

پرورش و نهگداری ماهی دانیو زبرا

پرورش 

و نهگداری ماهی دانیو زبرا نام 

علمی: Danio rerio 

نام 

مشترک: ماهی زبرا، زبرا دانیو، ماهی گوره خری 

اسم 

انگلیسی: Zebra fish 

مرحله 

مراقبت: نگهداری از این ماهی سهل و آسان بوده و مناسب برای مبتدیان می باشد 

اندازه ماهی: تا ۱ .۴ 

اینچ (۴-۶ سانتی متر) 

اسیدیته آب: ۶ .۸-۷ .۵ 


رنج 

آب: تا dGH 20 

دمای 

موضوع نیاز: ۱۸ تا ۲۵درجه سانتیگراد 

طول 

عمر: ۳ تا ۴ سال و در فیس حفظ اصولی چه بسا تا ۵ سال نیز گزارش شده است 

مرجع 

/ زیستگاه: جنوب آسیا (هند، پاکستان، بوتان، نپال، میانمار، بنگلادش) 



خلق و خوی / رفتار و خو: این ماهی ها با تکان جمعی با بدن های گورخری دارای نوارهای خوش رنگ از پاراگراف زیباترین ماهی های آکواریومی می باشند . زبرا ماهی ماهی صلح و دوستی جویی میباشد که صاحب خویش را می شناسد و وی را دوست دارد . این ماهی کوچک و دوست داشتنی از جنب و جوش متعددی بر خوردار بوده و معمولا در گونه های ۳ تا ۵ تایی مراقبت می گردد . زبرا فیش به علت تحمل تغیرات شدید آب آکواریوم گزینش مناسبی برای مبتدیانی که هنوز آشنایی بدون نقص با مراقبت از آکواریوم را ندارند محسوب می گردد . این ماهی زیبا را حتی می توان سوای به کار گیری از بخاری های مرسوم آکواریوم محافظت نمود . دانیو زبرا که عشق زیادی به خوردن حشره ها دارد توشه ها در مرزو بوم های آمریکای جنوبی برای کنترل لارو های پشه به فعالیت گرفته شده میباشد . در اکنون حاضر و با کمک علم ژنتیک گونه های فلورسنت دار این ماهی در رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز، بنفش و آبی آن به تولید انبوه رسیده و با اسم GloFish در دسترس عموم قرار داراست . 

خوراک آبزیان

جنسیت: زبرا فیش های ماده معمولا دارای شکمی برجسته خیس و پهن تر بوده و کم رنگ خیس و درشت از نر ها به نظر می رسند . 




تولید مثل: ایجاد مانند زبرا تا حدودی سهل وآسان می باشد برای این کار شما باید یک آکواریوم منقطع در نظر بگیرید و بسترآن را از تیله های شیشه ای بپوشانید ولی این عمل را می توانید با میله های شیشه ای حصیر شکل هم انجام دهید . پس از اینکه آکواریوم ساخت مانند فراهم شد بایستی ماهی ماده را وارد نموده و پس از یک روز مبادرت به اضافه نمودن ماهی نر فرمایید توصیه شده در این برهه زمانی و برای امداد به شروع معاشقه جفت ها و ترغیب به تخم گذاری یک‌سری فنجان آب سرد به آکواریوم طولانی تر گردد . با استارت مقطع تخم گذاری که عموما در هنگام سحر فیس می گیرد ماهی ماده حدود ۲۰۰ تخم خواهد گذاشت و نر ها به طور همزمان آن ها را بارور خواهد نمود . فراموش نکنید که والدین به شدت به میل کردن تخم ها عشق خواهند داشت البته وجود بستر سنگی یا حصیری و متعاقب آن قرار دریافت کردن تخم ها در دربین آنان اقبال خورده شدن این تخم ها را به صفر خواهد رساند . پس از تخم ریزی بایستی والدین را از مخزن خارج نموده تا پس از ۲ روز شاهد تولد نوزادان باشید این نوزادها پس از ۳ تا ۴ روز به شنای ارگانیک و آزاد دست خواهد زد و خوبتر میباشد در این فاصله هنگامی با آرتمیا و فیتوپلانکتون ها تغذیه گردند . 


HOME 

سبک 

زندگیسرگرمیپرورش و نهگداری ماهی دانیو زبرا پرورش 

و نگهداری ماهی زبرا دانیو 

رشد 

و نهگداری ماهی دانیو زبرا آذر 

۱۲, ۱۳۹۵ ADMIN 


نام 

علمی: Danio rerio 

اسم 

مشترک: ماهی زبرا، زبرا دانیو، ماهی گوره خری 

نام 

انگلیسی: Zebra fish 

سطح 

مراقبت: حفظ از این ماهی آسان بوده و مطلوب برای مبتدیان می باشد 

اندازه ماهی: تا ۱ .۴ 

اینچ (۴-۶ سانتی متر) 

اسیدیته آب: ۶ .۸-۷ .۵ 


مشقت 

آب: تا dGH 20 

دمای 

مورد نیاز: ۱۸ تا ۲۵درجه سانتیگراد 

طول 

عمر: ۳ تا ۴ سال و در فیس محافظت اصولی حتی تا ۵ سال هم گزارش گردیده است 

مبداء 

/ زیستگاه: جنوب آسیا (هند، پاکستان، بوتان، نپال، میانمار، بنگلادش) 

پرورش 

و محافظت ماهی زبرا دانیو 

رفتار / خوی و خو: این ماهی ها با حرکت جمعی با بدن های گورخری دارنده نوارهای خوش رنگ از پاراگراف زیباترین ماهی های آکواریومی می باشند . زبرا ماهی ماهی دوستی جویی می‌باشد که مالک خود را می شناسد و وی را دوست داراست . این ماهی کوچک و دوست داشتنی از جنب و جوش زیادی بر خوردار بوده و معمولا در مدل های ۳ تا ۵ تایی مراقبت می گردد . زبرا فیش به علت تحمل تغیرات شدید آب آکواریوم تعیین مناسبی برای مبتدیانی که هنوز آشنایی بدون نقص با مراقبت از آکواریوم را ندارند محسوب می گردد . این ماهی زیبا را حتی می توان فارغ از به کار گیری از بخاری های همگانی آکواریوم نگهداری نمود . دانیو زبرا که عشق و علاقه زیادی به میل کردن حشرات داراست بار ها در مرزو بوم های آمریکای جنوبی برای در اختیار گرفتن لارو های پشه به کار گرفته گردیده می باشد . در حال حاضر و با امداد دانش ژنتیک اشکال فلورسنت دار این ماهی در رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز، بنفش و آبی رنگ آن به ایجاد انبوه رسیده و با اسم GloFish در دسترس عموم قرار دارد . 


جنسیت: زبرا فیش های ماده معمولا دارای شکمی برجسته تر و پهن خیس بوده و قلیل رنگ تر و درشت از نر ها به حیث می رسند . 


رویش 

و محافظت ماهی زبرا دانیو 



ایجاد مثل: تولید نظیر زبرا تا حدودی سهل و آسان می باشد برای این عمل شما بایستی یک آکواریوم منقطع در نظر بگیرید و بسترآن را از تیله های شیشه ای بپوشانید ولی این عمل را می توانید با میله های شیشه ای حصیر صورت هم انجام دهید . پس از اینکه آکواریوم تولید مثل فراهم شد باید ماهی ماده را وارد نموده و پس از یک روز اقدام به طولانی تر نمودن ماهی نر نمائید پیشنهاد گردیده در این زمان و برای کمک به شروع معاشقه جفت ها و ترغیب به تخم گذاری چندین فنجان آب سرد به آکواریوم اضافه گردد . با شروع برهه زمانی تخم گذاری که عموما در هنگام سحر صورت می گیرد ماهی ماده حدود ۲۰۰ تخم خواهد گذاشت و نر ها هم زمان آن ها را بارور خواهد نمود . فراموش نکنید که والدین به شدت به میل کردن تخم ها عشق و علاقه خواهند داشت ولی وجود بستر سنگی یا این که حصیری و متعاقب آن قرار دریافت کردن تخم ها در بین آن ها اقبال خورده شدن این تخم ها را به صفر خواهد رساند . پس از تخم ریزی بایستی والدین را از مخزن بیرون نموده تا پس از ۲ روز شاهد به دنیا آمدن نوزادان باشید این نوزادها پس از ۳ تا ۴ روز به شنای طبیعی و آزاد دست خواهد زد و بهتر می‌باشد در این مسافت هنگامی با آرتمیا و فیتوپلانکتون ها تغذیه گردند . 




حجم 

آکواریوم: برای دسته ای ۵ تایی آن دست کم ۴۰ لیتر آب 

سازگاری: دانیو زبرا با عمده ماهیان نیز کالا خویش سازگاری داشته اما خوب تر می‌باشد با ماهیانی که توانایی بلعیدن آنها را دارا هستند حفظ نگردد . 


رژیم غذایی: این ماهی همه چیز خوار بوده و در جیره غذایی آن می توانایی از گرانول ها، پولکی، میگو، لارو پشه، انواع کرم های یخ‌زده و تازه استفاده نمود . 

سرویس دام، طیور و آبزیان

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در پرورش ماهی به منش صنعتی به کارگیری از جیره مناسب و بی نیاز دوچندان حائز اهمیت می باشد . در این مطلب به نظارت آماده‌سازی و پلت کردن خوراک آبزیان میپردازیم . 


نیازهای رشد آبزیان خویش را بیابید . 


آسیاب 

کردن مواد غذایی آبزیان 

آسیاب کردن اجزا موجب کاهش بعد ها میگردد . خشک‌سازی ترکیبات غذایی قبل از آسیاب کردن بر عملکرد آسیاب کردن میافزاید . آسیاب کردن موجب بهبود خاصیت ترکیب سازی، پلت‌پذیری، خوش خوراکی و قابلیت و امکان هضم مواد میگردد . 


اجزای درشت جیره قبلی از آسیاب شدن از روی یک آهن ربای دایمی عبور داده می‌شوند که هرگونه قطعه فلزی را از بین آن ها خارج می کند . به مراد آسیاب کردن از آسیاب چکشی وآسیاب صفحه‌ای و مالشی استفاده می‌شود . کارآمدترین وسیله آسیاب کننده بخصوص برای اجزا با چربی اندک، آسیاب چکشی است، البته انتخاب غربال و ورودی غذای درست قابلیت آسیاب کردن بخش اعظمی از گونه های دیگر ترکیبات را نیز آماده ساخته هست . میزان کارآیی آسیاب به تعداد چکش‌ها، ابعاد، پیرایش ومیزان تیزی آن‌ها، سرعت چرخش وقدرت اسب بخار موتور وهمچنین بعد ها غربال ونوع ماده در هم اکنون آسیاب بستگی داراست . با انتخاب غربال مناسب، دستیابی به ذرات با مقدار مورد لحاظ امکان‌پذیر میباشد . آسیاب ماهی کم آب وسایر تولیدها جانبی دامی ممکن میباشد نقص‌ باشد، البته ادغام سازی با بقیه اجزای خشک قادر است موجب بهبود وضعیت آسیاب کردن شود . جیره‌های مربوط به میگوهای استارتر بایستی میکرو آسیاب شوند . 


کاهش میزان ذرات موجود در جیره، مرحله‌ای است که بیشترین دوران وهزینه را درساخت جیره می‌طلبد (تا 60 %هزینه تولید پلت) . 


برای ارتقاء قابلیت و امکان وتوانایی یک آسیاب غذایی، اجزایی از جیره که میزان آنها بیش از 2 .5میلی‌متر است را بایستی پیش آسیاب نمود . پس از آسیاب کردن می بایست 95‌% از اجزای جیره (برحسب وزن جیره) ابعادی برابر یا این که کمتر از 250 میکرون داشته باشند . سایر هم نباید بیش از 400 میکرون باشند . 


درواقع بعد ها ذکر شده تعادلی دربین هزینه آسیاب کردن و دستیابی به پایداری مطلوب پلت‌ها در آب می‌باشد؛ چرا که هر چه ذرات کوچکتر باشند، پایداری آنها درآب به علت افزایش تراز لازم برای اتصال با سایر ذرات افزایش می‌یابد . همچنین امکان دستیابی به یک جیره یکنواخت در فیض ارتقاء بهره‌وری در جیره‌های با ذرات کوچکتر آسان‌تر میشود . باید به خاطر داشت که کاهش بعد ها ذرات موجب کاهش ظرفیت سیستم آسیاب می‌شود، اما در عین درحال حاضر پایداری پلت در آب را افزایش می‌دهد . 

خوراک آبزیان

هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده جیره خصوصیت آسیاب‌پذیری مربوط به خود را دارا‌هستند . کاهش بعدها اجزایی با مقادیر بالای روغن نظیر پودر ماهی موجب گرفتگی سوراخ‌های صفحات غربالی جان دار در آسیاب میگردد . پیش ترکیب سازی اجزای جیره دارنده مقادیر بالای روغن با تولید ها غلاتی مانند پوسته گندم یا این که کنجاله دانه‌های روغنی مانند کنجاله سویا موجب کاهش مقادیر روغن در آنها میگردد . بدین ترتیب کاهش اندازه ذرات و افزایش امکان آسیاب‌پذیری امکان‌پذیر میشود . 


به عمل گیری یک سیستم آسیاب بادی با فشار منفی 300-500میلیمتر جیوه در پشت ورقه غربالی هم سفارش میشود . همینطور پیش ترکیب سازی اجزای جیره به همپا سیستم آسیاب بادی میتواند به محافظت بدور موتور آسیاب کمک کند . 


درصنعت تولید جیره‌های غذایی، دو رویه کلی برای کاهش اندازه ذرات به کار می‌رود: آسیاب چکشی و آسیاب معمولی . 


نکات 

کلیدی که هنگام آسیاب کردن جیره غذایی آبزیان می بایست مد نظر قرار گیرند عبارتند از: 

_ رطوبت اجزا نباید عمده از 13‌% باشد . افزایش رطوبت در آنها موجب کاهش تلاش آسیاب می‌شود . 


_ ارتقاء سرعت چکش‌ها و چرخ‌دنده‌ها موجب ارتقا عملکرد آسیاب می گردد . 


_ به کارگیری دانه‌های غلات با رطوبت ذیل و مقادیر بالای نشاسته و کنجاله‌های دانه‌های روغنی وپیش ترکیب سازی آنها با اجزای با روغن بالا موجب ارتقاء همت آسیاب میگردد . 


_ وجود یک فاصله 8میلی‌متری دربین راز چکش‌های آسیاب و ورقه غربالی ضروری است؛ چرا که بر عملکرد آسیاب تاثیرگذار می‌باشد . 


_برای دستیابی به ذرات با بعد ها یکنواخت، تغذیه مداوم اتاقک اختصاصی ورود مواد نخستین لازم هست . تغذیه غیر مداوم موجب غیریکنواختی ذرات حاصله و وارد کردن مقدار متعددی اجزا هم موجب ساخت ذرات بزرگتر می‌شود . 


_ به کارگیری صفحات غربالی، چکش‌ها و چرخ‌دنده‌های نو وسالم موجب افزایش تلاش آسیاب می‌شود . 


برای انتخاب کارآیی آسیاب بایستی توزیع و ابعاد ذرات حاصله را اندازه‌گیری نمود . برای این فعالیت می‌توان از غربا ل‌های منحصربه‌فرد استفاده نمود . 


مخلوط 

سازی غذا آبزیان 

انگیزه از مخلوط سازی، دستیابی به یک توزیع یکنواخت برای ترکیبات غذایی و افزودنی‌هاست؛ به نحوی که هر واحد وزنی مصرفی جیره در حیوان از ارزش غذایی یکسانی برخوردار باشد . مخلوط سازی جیره تمامی ترکیبات احتمالی مایع و جامد را دربرگیرنده می گردد . موادی که به صورت پودرهای خشک هستند، در مقایسه با اجزای مرطوب یا مخلوط این دو سریع‌تر و خوب تر با یکدیگر ادغام میشوند . مقطع برهه زمانی قضیه نیاز برای مخلوط سازی یک خصوصی ایجاد متشکل از اجزای مرطوب یا خشک بر حسب شکل یا این که گونه دستگاه‌ها متعدد است . ترکیباتی که به مقادیر کم قضیه نیاز هستند، مانند مکمل‌های ویتامینی و معدنی و سایر افزودنی‌ها، بایستی قبل از اضافه کردن آنها به جیره به اندازه 3 تا 5% جیره مخلوط شوند . ادغام سازی دقیق مستلزم افزودن اجزا به فیس پی درپی از یک خصوصی ایجاد به سری ایجاد بعدی است . رویه متداول، اضافه کردن ترکیبات با مقادیر بالا در ابتدا وسپس ترکیباتی هست که مقادیر مصرفی آن‌ها کم می باشد . باید دست کم 50‌% از جیره پیشین از افزودن منتخب از جیره دربردارنده ترکیبات با مقدار نیاز ناچیز به درون میکسر ریخته شود . به خواسته کسب اطمینان از توزیع یکنواخت، می بایست چربی‌ها را روی مخلوطی از اجزای کم آب اسپری نمود . 

آبزی پروری و اهمیت و اهداف آن آبزی پروری

آبزی 
پروری و اهمیت و اهداف آن آبزی پروری یا این که آکو آکا لچر عبارت می‌باشد از پرورش انواع گوناگون آبزیان جانوری و گیاهی در محفظه های آبی می باشد . 
به عبارتی گونه که کشاورزی عبارت هست از تولید، فعالیت آوری و عرضه محصولات حاصله از کشت و زرع بر روی زمین، کشتاب ورزی هم شامل تولید، فعالیت آوری و عرضه محصول ها غذایی حاصله در محفظه های آبی‌رنگ می باشد . به طور کلی می بضاعت و توان اظهار‌ که آبزی پروری شامل پرورش و تولید اشکال آبزیان خوراکی، زینتی، دارویی و صنعتی در آبهای شور، نیمه شور، و شیرین هست . معمولا به رویش آبزیان در آب دریا آبزی پروری دریایی ( Mari culture ) گفته می شود . 
اهمیت 
آبزی پروری آبزی 
پروری یک عدد از بی آلایش ترین و اقتصادی ترین رویه های ایجاد پروتئین حیوانی است، زیرا: 1 . می دانیم که به رغم وجود آب کافی در بعضی از مناطق کشور، کیفیت زمین و خاک به گونه ای هست که برای کشاورزی مطلوب نیست . سود گیری از اکثری از این زمین ها، برای آبزی پروری، عملی می‌باشد . 
2 . مقدار تبدیل غذا به گوشت در آبزیان به مراتب بیشتر از بقیه جانوران پرورشی می باشد . آبزیان پرورشی بخشی از جانوران خونسرد می‌باشند که سکو حرارت تن آن ها تابع گرمای محفظه می باشد و بر مغایر پرندگان و پستانداران، نیازی به صرف انرژی برای ثابت نگه داشتن رتبه حرارت بدن خویش ندارند . در واقع آبزیان در مقایسه با دام و طیور، میزان بیشتری غذای مصرفی خود را می توانند تبدیل به گوشت کنند . 
3 . بعضا از آبزیان پرورشی می توانند برای تامین نیازهای غذایی خویش از مواد آلی پوسیده، اضافی غذایی انسان، و از کلیه مهمتر، تک سلولی های گیاهی و جانوران ریز آبی استعمال کنند . تولیدتک سلولیهای گیاهی (فیتوپلانکتونها)،وجانوران ریزآبی ( زئوپلانکتونها ) به راحتی از طرز دادن کود حیوانی یا کود آلی به آب انجام می گیرد . 
4 . اکثری از منابع غذایی که در حال حاضر، به دلایلی نمی توانند قضیه مصرف غذایی آبزیان یک حوزه‌ قرار می گیرند، می توانند برای ایجاد برخی از آبزیان پرورشی مصرف شوند . برای مثال از پلانکتونهای گیاهی مناطق جزر و مدی دریاهای جنوب می توان برای پرورش انواع مطلوب صدف های پرورشی استفاده کرد . 
5 . در بسیاری از مورد ها در رویش آبزیان، می بضاعت و توان از آب به فیس عبوری به کارگیری کرد، فارغ از این که افت چشمگیری در میزان آن ایجاد شود . برای نمونه برای پرورش گونه های ماهی های سرد آبی مثل ماهی قزل آلا، از آب به چهره عبوری به کار گیری می شود و پس از گذشتن از شبکه های پرورشی، می بضاعت و توان از آن برای کشاورزی به کار گیری کرد . واضح است که چنین آبی، با توجه به مواد غذایی که از نحوه مواد دفعی ماهی ها به آن افزوده می شود، و یا این که اضافی مواد غذایی آن، برای کشاورزی مطلوب خیس است، اگر چه ممکن می باشد برای مصارف انسانی و یا این که صنعتی نا مناسب بوده و نیاز به پالایش داشته باشد . 
6 . اندازه بهره برداری از آبزیان پرورشی در واحد تراز معمولا از محصولات کشاورزی عمده است . در هر هکتار استخر آبزیان گرم آبی با توجه به مدیریت مناسب می بضاعت سالانه 3 تا 8 تن برداشت نمود . برای ماهیان سرد آبی‌رنگ این اندازه ممکن میباشد 10 تا 15 کیلوگرم در متر مربع باشد . 7 . پروتئین آبزیان در مقایسه با بقیه پروتئین های حیوانی، مالامال قیمت خیس ، موءثر خیس و قابل هضم خیس نصیحت میکرد ست . 
8 . بسیاری از منابع آبی وجود دارا‌هستند که بلا به کارگیری باقی مانده اند و از آنان می توانایی برای ساخت ماهی یا این که بقیه آبزیان به کار گیری کرد، فارغ از این‌که تغییر کمی یا کیفی چشمگیری در آن ها به وجود آید . در مرحله مرزو بوم به خصوص در استانهای شمالی تعداد آبگیرهایی که از آن‌ها استفاده های غیر از برداشت آب برای کشاورزی چهره نمی گیرد زیاد اند . 
هدفهای 
آبزی پروری 1- 
ساخت و تامین چکیده از نیازهای پروتئینی 2- 
گشوده سازی و ارتقاء ذخایر آبزیان باارزش دریایی و رودخانه ای 3- 
معرفی و جابجایی گونه های مناسب(آوردن گونه های مناسب پرورشی از سایر کشورها و یا این که نقل و انتقال گونه های جانور از محلی به محل دیگر برای پرورش ) 4- 
ساخت ماهی برای صید ورزشی (صید ماهی با قلاب) 5- 
ساخت طعمه برای صیدهای تجارتی 6- 
تولید ماهی و بقیه آبزیان برای محافظت در آبزی گاهها (آکواریوم) 7- 
دریافت کردن مواد آلی جان دار در آب فاضلاب ها پس از تصفیه آنها 8- 
ساخت مواد دارویی 9- 
تولید مواد زینتی 10- 
ساخت غذای زنده برای آبزیان پرورشی با ارزش

کارخانه تولید طعام طیور

کارخانه 

تولید طعام طیور دارنده بخشهای ذیل می باشد: ۱- 

سیستم دریافت مواد اولیه (قسمت 

محل ورود مواد اولیه، سیستم جداسازی گرد و غبار، بالا بر سطلی، قطعات مربوط به نصیب ورودی، سیستم جداسازی گرد و غبار، بالا بر سطلی) 

۲- 

سیستم آسیاب (پیش 

پاک کننده، قطع کننده مغناطیسی، جداکننده دوراهه پنوماتیکی، مخازنPregrinding، نشانگر سطح بالا، نشانگر سطح پایین، سیستم ورودی پنوماتیک، روزنه قیفی صورت برای انتقال مواد به بیرون، Immpeller Feeder، Shuidi King Hammermill، سیستم کنترل کننده برای آسیاب، اتاقک هوا، سیستم جداسازی گرد و غبار، فن، نقاله مارپیچی مدلTLSSFمیویانگ) 

۳- 

سیستم قسمت بندی و ادغام کردن (پیش 

تمیز کننده، جداساز مغناطیسی ، قسمت توزیع کننده چرخشی، سیستم جداسازی گرد و غبار، رشته سانتریفیوژی، بالا بر سطلی، قسمت توزیع کننده چرخشی، مخازن Proportion، نشانگر مرحله بالا، نشانگر سطح پائین، خروجی والا فیدر مارپیچ، خروجی کوچک فیدر مارپیچ، سیستم توزین جایگاه بندی بزرگ، ورودی توزین بزرگ، سیستم توزین رتبه بندی کوچک، محل ورود توزین کوچک، میکسر پاروئی دوتایی، بخش بیش تر کننده دستی، قیف مخلوط کننده، کانویر کششی Uشکل، سیستم بیش تر کننده مایع(اختیاری)، سیستم piping لوله ای بیش تر کردن مایع) 

۴- 

سیستم پلتینگ (بالابر 

سطلی، دریچه قیفی شکل برای انتقال مواد به خارج برای میکسر ملاس، فیدر مارپیچ، میکسر ملاس، جداکننده دوراهه پنوماتیک، Tube Magnet، جداکننده دوراهه پنوماتیک، مخازن پلتینگ، نشانگر سطح بالا، نشانگر سطح پایین، محل ورود پنوماتیک، قیف موج دار، پرس پلت ، کلید جداازهم برای در دست گرفتن دستگاه پلت، کولرهای با جریان معکوس، بیرون کننده مواد از سیکلون، سیستم قفل هوا، رشته خنک کننده، کرامبلر ) 

خوراک آبزیان

۵- 

سیستم بسته بندی (میکسر 

دومحوره، حرفه خنک کننده، سیکلون دو سره، سیستم قفل هوا، حرفه سانتریفیوژی، بالا بر سطلی، الک مدل ، جداکننده دوراهه پنوماتیک، مخازن ذخیره برای محصول نهایی، شاخص بالا بودن سطح، شاخص تحت بودن سطح، ورودی پنوماتیک، جداکننده دوراهه پنوماتیک، در اختیار گرفتن کامپیوتری توزین، خودرو دوخت و کانویر(نقاله) تسمه ای، ورودی بسته بندی دستی، توزین بسته بندی دستی، سیستم جداسازی گرد و غبار، فن سانتریفیوژی، تانک فیلتر(اختیاری)، تانک مخزن هوای کمپرس شده) 

به 

طور کلی از رویکرد مشابهی در تمام کارخانجات ساخت غذا طیور، برای تولید خوراک طیور استفاده می شود که تنها متاع نهایی آن تا حدودی گوناگون و به دو فیس آردی و حبه ای وجود دارااست که البته خوراک طیور به فیس حبه ای و پلت (فشرده شده) فراوان متداول خیس می باشد و فرآیند ساخت آن به طور خلاصه به شرح تحت است: در این راه که عمدتا در اکثر کارخانجات ایجاد خوراک طیور از آن استعمال می شود ابتدا مواد اولیه تهیه و تنظیم خوراک طیور از گزاره سبوس گندم، سبوس برنج، ذرت، باگاس، جو، نیا سین، تفاله چغندر و … که نیاز به سر و صدا سیاب کردن دارد، در آسیاب های صنعتی آسیاب شده و به پودر تبدیل می شوند، آن گاه این مواد به یاور مواد افزودنی از گزاره اشکال مکمل ها در میکسرها با یکدیگر میکس گردیده وآماده پلت کردن وتبدیل به حبه شدن می باشد . در سطح آن گاه توسط دستگاه پلت کاندیشنر این مواد تحت فشار و حرارت تا حدود ۹۰ سکو سانتی گراد و بر حسب دسته غذا با قطر های مختلف به پلت تبدیل می شوند و در نهایت بوسیله رشته کوئل های جان دار خنک گردیده و مهیا بسته بندی می گردد . 

ضروری 

به ذکر است بر حسب جور و وزن دام درصد مکمل های جانور در طعام طیور متعدد هست و نکاتی هم در قضیه مصرف و حفظ طعام طیور وجود دارد که به شرح زیر است: ۱- با دقت به این که صورت خوراک ها گوناگون می باشد هنگام توزیع در سالن با دان گذشته ترکیب گردد و پس از ۲۴ ساعت دان نو به تنهایی زمینه مصرف قرار گیرد . 

۲- محل نگهداری تولیدات طعام طیور می بایست واجد شرایط انبار حفظ طعام (فاقد رطوبت، گرما، مانع تابش اشعه بی واسطه خورشید، مانع از ورود حشرات، پرندگان و جوندگان، دارنده تهویه مناسب) باشد . 

۳- ترجیحا برهه زمانی بازه زمانی مراقبت از ۳ هفته تجاوز ننماید . 

۴- حمل طعام از کارخانه به واحد دامداری با وسایط حمل و نقل ویژه که ضد عفونی شده باشد انجام پذیرد . 

۵- اندازه غذا مصرفی با دقت به حالت استاندارد با انحراف ۵%+ و- می باشد . 

۶- بسته بندی در کیسه های نایلونی (پلی پروپیلن) ۵۰ کیلو گرمی می باشد . 

با اعتنا به مطالب ذکر شده، نتیجه گیری می شود که هر چند تکنولوژی مورد به کار گیری در کشورمان و بخش اعظمی از کشورهای دیگر نسبتاً یکسان است، لکن کیفیت اجرای تکنولوژی فوق به دو تراز قابل تقسیم است که این تقسیم بندی سبب ساز می گردد تا واحدهای فعال در این شاخه از صنعت عملاً به دو مجموعه اکثر تقسیم بندی گردند .