ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

کیلکای آنچوی

کیلکای آنچوی در طول فصل تابستان معمولا به تحت لایه گرم آب پناه می موفقیت و گاهی ممکن میباشد در لایه ترموکلاین آب باقی بماند . 

بر خلاف دسته کیلکای عادی این ماهی در ارتفاع فصل‌زمستان هم به تغذیه خویش ادامه می دهد و در اعماق ۷۵ – ۴۰ متر و در دمای ۹ – ۵/۸ در جه سانتی گراد و تا دمای ۵/۱۳ در جه سانتی گراد یافت می شود . تکامل لارو کیلکای آنچوی در فصل پاییز تا فصل زمستان در درجه حرارت قلیل آب فیس می گیرد که احتمالآ این شاخص عامل ارتقاء تعداد ستون مهرهای آن (۴۷ – ۴۴ ) نسبت به کیلکای عادی (۴۴ – ۴۱ ) میباشد . 

تغییر تحول صورت در زمان لاروی فراوان آرام تر از کیلکای عادی می باشد و زمانی که طول آن به ۴۱ میلی متر رسید ، فلس ها ظا هر می شوند . 

تخمریزی کیلکای آنچوی در اعماق متفاوت ستون آب فی مابین ۵۰ تا ۲۰۰ متر رخداد می افتد ، در سود نصیب اعظم تخم ها و لارو ها در معرض جریانها ی چرخشی دریای خزر در عمق خاطره شده ، قرار می گیرند . 

خوراک آبزیان

لارو پلاژیک در امتداد جریانهای چرخشی حمل شده و باعث طولانی خیس شدن مسیر مسافرت می گردد، بنابراین تراکم کیلکای آنچوی در حوزه‌ جریانهای چرخشی ، جاییکه محصول ها بیولوژیک مضاعف است، افزایش می یابد . 

پیر ترین کلاسه سنی که از این فرآورده تا کنون گزارش شده در رده سنی هفت سال بوده میباشد . 

کیلکای آنچوی نقش عمدهای در تآ مین غذای انواع نوع های ماهیان گوشت خوار در در یای خزر بازی می نماید . 

پژوهش ها یکساله بیومتریک و بررسی ذخایر کیلکا در آبهای جمهوری اسلامی ایران که در نوار ساحلی و عمق ۴۰ الی ۸۰ متری در سال ۱۳۷۰ فیس گرفت ، نشان اعطا کرد که ۸/۹۱ در صد ذخایر کیلکا از دسته آنچوی می‌باشد که ۹۵/۶۹در صد آن در تیم سنی +۲ و +۳ قرار داشتند و همینطور وزن متوسط کیلکای آنچوی ۶۱/۵ گرم و طول متوسط آن ۵/۸۷ میلیمتر و در صد ماده ۸۵/۵۷ و در صد نر ۱۵/۴۲ است . 

مطالعه دیگری ذیل تیتر ، چک پروژه تحلیل ذخایر کیلکا ماهیان و مونیتورینگ مناطق صید تجاری در سال ۷۶ – ۱۳۷۵ ، کیلکای آنچوی ۸۷ درصد ترکیب صید را به خویش اختصاص اعطا کرد و کالا نر این ماهی در صید پیروز ۸۷/۵۳ در صد از کل صید را تشکیل اعطا کرد . 

قسمت بخش اعظم کیلکای آنچوی در فصل فصل پاییز تا اوایل فصل‌زمستان تخمریزی کرده و در آبان ماه حداکثر فراوانی در تخمریزی را دارا هستند .بر اساس مطالعات فوق بیوماس کیلکای آنچوی در متوسط چهار فصل ۲۱۲ هزار تن بر آورد شوید که از این مقدار ۶/۶۲ هزار بدن زیر منطقه ساحلی (۲۰۰ – ۲۰ متر ) و ۷/۱۴۹ هزار تن در پایین ناحیه عمیق ( عمده از ۲۰۰ متر) وجود دارااست . 

● 

تغییرات ادغام گونه ای: شیلات کشور ایران با در لحاظ به چنگ آوردن محاسبه حاصله ، به توسعه و گسترش ناوگان صیادی شناورهای کیلکا گیر در استانهای شمالی برآمده بطوریکه از ۹۴ فروند در سال ۱۳۷۶ به ۱۹۹ فروند در سال ۱۳۸۱ توسعه و گسترش یافت . با روند افزایش ناوگان صیادی مقدار کل صیددر سال ۱۳۷۶ از ۶۰ هزار بدن به میزان ۹۵ هزار بدن ارتقاء حاصل شد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.