ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

تشخصی جنسیت گوپی : ماهی

تشخصی 
جنسیت گوپی : ماهی 
گوپی ماده : باله پایین شکم ماهی ماده پهن ، برزگ و گرد است (شکل بادبزن) . 
بدن ماهی ماده معمولی و بی نقش و نگار است و جسته بزرگی داراست . 

زیر شکم ماهی ماده خال سیاه رنگی وجود دارااست که وضعیت نوباوه ها را نشان می دهد . 

ماهی 
گوپی نر : باله تحت شکم ماهی نر به صورت کشیده و باریک هست . 

اندام ماهی نر لاغر تر ، کشیدهتر و باریک تر هست و دم ماهی والا تر است . 

دارنده رنگ های گونان و نقش نگار بیشتری می باشد . 

جنسیت 
ماهی گوپی جنسیت 
ماهی گوپی چرخه 
معاش : در ایوان وحش هر سال دو یا سه نسل گوپی متولد می گردند و پس از به عالم وارد شدن سوای نیاز به حفظ پدر و مادر به معاش خویش ادامه میدهند . مقدار گوپی ماده ارتباط مستقیم با تعداد نوپا های وی دارااست . آن ها او‌لین تولید مانند خود را در 10 تا 20 هفتگی انجام می دهند و این فعالیت تا 20 تا 34 ماهگی ادامه می یابد . ماهی گوپی نر هم در 7 هفتگی یا کمتر بالغ می شود . ارتفاع قدمت ماهی گوپی در طبیعیت متعدد است ولی به طور معمول آن ها حدود 2 سال زندگی می کنند . 

بلوغ 
: مقدار تن گوپی رابطه مستقیمی با بلوغ آنان داراست . در مناطقی که تغذیه آن ها بیشتر می بایست و سریع تر به شکار بپردازند رویش و انتشار آن‌ها هم بخش اعظم خواهد بود . همچنین نشر و تعداد بچه ها نیز به سن و تغذیه ماهی ماده متعلق می‌باشد . 

پیری 
: در مناطقی که ماهی کوپی به تیتر شکار برای ماهیان یا این که حیوان ها دیگر قرار میگیرد ماهی با استرس زود تر به سن پیری میرسد و در 6 ماهگی مبتلا کاهش نشر و تغذیه خواهد شد . البته در مناطق دیگر ماهی تا 16 ماهگی با بضاعت و توان و اقتدار مناسب به تغذیه و انتشار درگیر میباشد . 

جمعیت 
: علاوه بر الگوی پیری ، در دسترس بودن منابع در تهیه و تنظیم جمعیت ماهی گوپی تاثیر گذار هست . آنان در هنگام کمبود منابع غذایی نشر خویش را محدود می‌کنند . همچنین آن ها در ارتفاع فصل های مرطوب سال تکثیر بیشتری می یابند . تراکم جمعیت این ماهی در محفظه های کوچک اهمیت دارد ، چون رقابت در میان این مدل با مدل های دیگر بسیار بوده و در بیشتر موارد با خورده شدن طفل گوپی ها جمعیت آن ها کاهش می یابد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.