ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

پرورش و نهگداری ماهی دانیو زبرا

پرورش 

و نهگداری ماهی دانیو زبرا نام 

علمی: Danio rerio 

نام 

مشترک: ماهی زبرا، زبرا دانیو، ماهی گوره خری 

اسم 

انگلیسی: Zebra fish 

مرحله 

مراقبت: نگهداری از این ماهی سهل و آسان بوده و مناسب برای مبتدیان می باشد 

اندازه ماهی: تا ۱ .۴ 

اینچ (۴-۶ سانتی متر) 

اسیدیته آب: ۶ .۸-۷ .۵ 


رنج 

آب: تا dGH 20 

دمای 

موضوع نیاز: ۱۸ تا ۲۵درجه سانتیگراد 

طول 

عمر: ۳ تا ۴ سال و در فیس حفظ اصولی چه بسا تا ۵ سال نیز گزارش شده است 

مرجع 

/ زیستگاه: جنوب آسیا (هند، پاکستان، بوتان، نپال، میانمار، بنگلادش) 



خلق و خوی / رفتار و خو: این ماهی ها با تکان جمعی با بدن های گورخری دارای نوارهای خوش رنگ از پاراگراف زیباترین ماهی های آکواریومی می باشند . زبرا ماهی ماهی صلح و دوستی جویی میباشد که صاحب خویش را می شناسد و وی را دوست دارد . این ماهی کوچک و دوست داشتنی از جنب و جوش متعددی بر خوردار بوده و معمولا در گونه های ۳ تا ۵ تایی مراقبت می گردد . زبرا فیش به علت تحمل تغیرات شدید آب آکواریوم گزینش مناسبی برای مبتدیانی که هنوز آشنایی بدون نقص با مراقبت از آکواریوم را ندارند محسوب می گردد . این ماهی زیبا را حتی می توان سوای به کار گیری از بخاری های مرسوم آکواریوم محافظت نمود . دانیو زبرا که عشق زیادی به خوردن حشره ها دارد توشه ها در مرزو بوم های آمریکای جنوبی برای کنترل لارو های پشه به فعالیت گرفته شده میباشد . در اکنون حاضر و با کمک علم ژنتیک گونه های فلورسنت دار این ماهی در رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز، بنفش و آبی آن به تولید انبوه رسیده و با اسم GloFish در دسترس عموم قرار داراست . 

خوراک آبزیان

جنسیت: زبرا فیش های ماده معمولا دارای شکمی برجسته خیس و پهن تر بوده و کم رنگ خیس و درشت از نر ها به نظر می رسند . 




تولید مثل: ایجاد مانند زبرا تا حدودی سهل وآسان می باشد برای این کار شما باید یک آکواریوم منقطع در نظر بگیرید و بسترآن را از تیله های شیشه ای بپوشانید ولی این عمل را می توانید با میله های شیشه ای حصیر شکل هم انجام دهید . پس از اینکه آکواریوم ساخت مانند فراهم شد بایستی ماهی ماده را وارد نموده و پس از یک روز مبادرت به اضافه نمودن ماهی نر فرمایید توصیه شده در این برهه زمانی و برای امداد به شروع معاشقه جفت ها و ترغیب به تخم گذاری یک‌سری فنجان آب سرد به آکواریوم طولانی تر گردد . با استارت مقطع تخم گذاری که عموما در هنگام سحر فیس می گیرد ماهی ماده حدود ۲۰۰ تخم خواهد گذاشت و نر ها به طور همزمان آن ها را بارور خواهد نمود . فراموش نکنید که والدین به شدت به میل کردن تخم ها عشق خواهند داشت البته وجود بستر سنگی یا حصیری و متعاقب آن قرار دریافت کردن تخم ها در دربین آنان اقبال خورده شدن این تخم ها را به صفر خواهد رساند . پس از تخم ریزی بایستی والدین را از مخزن خارج نموده تا پس از ۲ روز شاهد تولد نوزادان باشید این نوزادها پس از ۳ تا ۴ روز به شنای ارگانیک و آزاد دست خواهد زد و خوبتر میباشد در این فاصله هنگامی با آرتمیا و فیتوپلانکتون ها تغذیه گردند . 


HOME 

سبک 

زندگیسرگرمیپرورش و نهگداری ماهی دانیو زبرا پرورش 

و نگهداری ماهی زبرا دانیو 

رشد 

و نهگداری ماهی دانیو زبرا آذر 

۱۲, ۱۳۹۵ ADMIN 


نام 

علمی: Danio rerio 

اسم 

مشترک: ماهی زبرا، زبرا دانیو، ماهی گوره خری 

نام 

انگلیسی: Zebra fish 

سطح 

مراقبت: حفظ از این ماهی آسان بوده و مطلوب برای مبتدیان می باشد 

اندازه ماهی: تا ۱ .۴ 

اینچ (۴-۶ سانتی متر) 

اسیدیته آب: ۶ .۸-۷ .۵ 


مشقت 

آب: تا dGH 20 

دمای 

مورد نیاز: ۱۸ تا ۲۵درجه سانتیگراد 

طول 

عمر: ۳ تا ۴ سال و در فیس محافظت اصولی حتی تا ۵ سال هم گزارش گردیده است 

مبداء 

/ زیستگاه: جنوب آسیا (هند، پاکستان، بوتان، نپال، میانمار، بنگلادش) 

پرورش 

و محافظت ماهی زبرا دانیو 

رفتار / خوی و خو: این ماهی ها با حرکت جمعی با بدن های گورخری دارنده نوارهای خوش رنگ از پاراگراف زیباترین ماهی های آکواریومی می باشند . زبرا ماهی ماهی دوستی جویی می‌باشد که مالک خود را می شناسد و وی را دوست داراست . این ماهی کوچک و دوست داشتنی از جنب و جوش زیادی بر خوردار بوده و معمولا در مدل های ۳ تا ۵ تایی مراقبت می گردد . زبرا فیش به علت تحمل تغیرات شدید آب آکواریوم تعیین مناسبی برای مبتدیانی که هنوز آشنایی بدون نقص با مراقبت از آکواریوم را ندارند محسوب می گردد . این ماهی زیبا را حتی می توان فارغ از به کار گیری از بخاری های همگانی آکواریوم نگهداری نمود . دانیو زبرا که عشق و علاقه زیادی به میل کردن حشرات داراست بار ها در مرزو بوم های آمریکای جنوبی برای در اختیار گرفتن لارو های پشه به کار گرفته گردیده می باشد . در حال حاضر و با امداد دانش ژنتیک اشکال فلورسنت دار این ماهی در رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز، بنفش و آبی رنگ آن به ایجاد انبوه رسیده و با اسم GloFish در دسترس عموم قرار دارد . 


جنسیت: زبرا فیش های ماده معمولا دارای شکمی برجسته تر و پهن خیس بوده و قلیل رنگ تر و درشت از نر ها به حیث می رسند . 


رویش 

و محافظت ماهی زبرا دانیو 



ایجاد مثل: تولید نظیر زبرا تا حدودی سهل و آسان می باشد برای این عمل شما بایستی یک آکواریوم منقطع در نظر بگیرید و بسترآن را از تیله های شیشه ای بپوشانید ولی این عمل را می توانید با میله های شیشه ای حصیر صورت هم انجام دهید . پس از اینکه آکواریوم تولید مثل فراهم شد باید ماهی ماده را وارد نموده و پس از یک روز اقدام به طولانی تر نمودن ماهی نر نمائید پیشنهاد گردیده در این زمان و برای کمک به شروع معاشقه جفت ها و ترغیب به تخم گذاری چندین فنجان آب سرد به آکواریوم اضافه گردد . با شروع برهه زمانی تخم گذاری که عموما در هنگام سحر صورت می گیرد ماهی ماده حدود ۲۰۰ تخم خواهد گذاشت و نر ها هم زمان آن ها را بارور خواهد نمود . فراموش نکنید که والدین به شدت به میل کردن تخم ها عشق و علاقه خواهند داشت ولی وجود بستر سنگی یا این که حصیری و متعاقب آن قرار دریافت کردن تخم ها در بین آن ها اقبال خورده شدن این تخم ها را به صفر خواهد رساند . پس از تخم ریزی بایستی والدین را از مخزن بیرون نموده تا پس از ۲ روز شاهد به دنیا آمدن نوزادان باشید این نوزادها پس از ۳ تا ۴ روز به شنای طبیعی و آزاد دست خواهد زد و بهتر می‌باشد در این مسافت هنگامی با آرتمیا و فیتوپلانکتون ها تغذیه گردند . 




حجم 

آکواریوم: برای دسته ای ۵ تایی آن دست کم ۴۰ لیتر آب 

سازگاری: دانیو زبرا با عمده ماهیان نیز کالا خویش سازگاری داشته اما خوب تر می‌باشد با ماهیانی که توانایی بلعیدن آنها را دارا هستند حفظ نگردد . 


رژیم غذایی: این ماهی همه چیز خوار بوده و در جیره غذایی آن می توانایی از گرانول ها، پولکی، میگو، لارو پشه، انواع کرم های یخ‌زده و تازه استفاده نمود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.