ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

میگو چیست؟

میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان می باشد که در بیشتر آب‌های عالم وجود دارااست . میگو علی‌رغم ظواهر نه‌چندان جذابش، یک عدد از منابع غنی از آهن می باشد و مصرف آن به افرادی که مبتلا ناچیز خونی هستند، سفارش می شود . میگو همچنین یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ میباشد و به همین دلیل، به در دست گرفتن فشار خون هم یاری می‌نماید . میگو خوشمزه و بسیار لذیذ است و نسبت به بقیه غذاهای دریایی کالری کمتری دارد . روش‌های متنوعی برای طبخ و پخت میگو وجود دارد البته برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو خوب تر میباشد انواع میگو را کباب یا بخارپز نمائید . هم پا ما باشید، در مطلب ذیل به حقایقی در قضیه میگو و هم مضرات و خواص میگو اشاره میکنیم که دانستن‌شان خالی از لطف نمی‌باشد . 

خوراک آبزیان



مسلما 

بخوانید: خواص 

ماهی سالمون؛ ۱۱ استدلال مصرف سالم‌ترین خوراکی دنیا شیوه 

تهیه سالاد تن ماهی؛ سالادی خوشمزه برای کاهش کلسترول بالا خاصیت 

روغن ماهی برای لاغری، زیبایی و سلامتی خواص 

میگو چیست؟ ۱ . 

کم‌کالری است یکی از خاصیت میگو این هست که این خوراکی جزء غذاهای کم کالری می‌باشد . یک میگوی میانگین حدود ۷ کالری دارد، یعنی ۱۲ عدد از آن کمتر از ۸۵ کالری دارد؛ تقریبا ۱۵ کالری کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی . یک میگوی جامبو (نوعی میگو که معمولا در کوکتل میگو سرو می‌شود) حدود ۱۴ کالری و یک قاشق چای‌خوری از سس کوکتل ۵ کالری دارد، بنابراین ۳ عدد میگوی جامبو، هرکدام با یک قاشق چای‌خوری سس کوکتل به‌عنوان پیش‌غذا، در کل ۶۰ کالری دارد؛ یعنی ۱۰ کالری کمتر از یک سوسیس انگشتی و ۲۰ کالری کمتر از دو عدد مینی امپانادا (گوشت یا این که میوه‌ی خردشده که در لایه‌ای از خمیر می‌پیچند و سرو می‌کنند) یا دو عدد مینی پای کیش (خوراک پنیر، گوشت و اسفناج که در لایه‌ای از خمیر پاستا پیچیده و طبخ می‌شود) . 


۲ . 

بی نیاز از پروتئین است یک عدد دیگر از خواص میگو داشتن اندازه زیادی پروتئین می‌باشد . میگوها علاوه بر آب، عمدتا از پروتئین تشکیل میگردند . ۸۵ گرم میگوی پخته یا کباب‌شده حدود ۲۰ گرم پروتئین آماده می‌کند؛ یعنی فقط تعدادی گرم کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی . هر عدد میگوی جامبو حدود ۳ گرم پروتئین داراست و حاوی چربی و کربوهیدرات مضاعف کمی میباشد . 


مطلقا 

بخوانید: علائم کمبود پروتئین در بدن و منابع تأمین آن ۳ . 

حاوی مواد مغذی حتمی است مواد 

مغذی میگو - خواص میگو 

میگو به‌غیر از پروتئین دربردارنده اندازه قابل‌توجهی مواد مغذی هست . ۱۲ گرم میگوی بخارپز بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به سلنیوم، بیش از ۷۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، بیش از ۵۰ درصد از فسفر و بیش از ۳۰ درصد از کولین، مس و یُد موردنیاز روزانه را مهیا می کند . ما معمولا پروتئین‌های حیوانی را به‌عنوان منابع آنتی اکسیدان درنظر نمی‌گیریم ولی میگو دارای دو دسته آنتی‌اکسیدان میباشد . سلنیوم علاوه بر آنکه یک ماده‌ی معدنی موثر برای ارتقاء ایمنی تن و عملکرد خوب تر غده‌ی تیروئید است، یک آنتی‌اکسیدان اصلی نیز به‌شمار می آید که به پیکار با ذرات زیان‌آوری به نام رادیکال آزاد یاری مینماید . 


رادیکال‌های آزاد به DNA و غشاهای سلولی جراحت می‌رسانند که این مسئله به پیری زودرس و بیماری سبب ساز می‌شود . آنتی‌اکسیدان دیگر جان دار در میگو، آستاکسانتین نام داراست . اثبات گردیده است این آنتی‌اکسیدان که رنگدانه‌ی رنگ اولیه‌ی میگو را مهیا می‌کند، به کاهش التهاب که یک عدد از عامل ها حیاتی در پیری و ابتلا به بیماری است، یاری مینماید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.