ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

بیماری نکروز آبششی

بیماری نکروز آبششی : به طور بی آلایش و خلاصه ، بیماری نکروز آبششی در ماهیان ذیل تاثیر ارتقاء p .H و آمونیاک در آب هست که سبب مرگ ماهیان به ویژه در موقعیت متراکم می گردد . علامتها این بیماری با تورم آبشش استارت و در ادامه با دفع مواد لزج از آبشش ، اندک خونی و نکروز شدن تمامی آبشش و مرگ ماهی خاتمه می یابد . پرخونی شدید موضعی یار با تشکیل نقاط سیاه متمایل به بنفش بر روی آبشش در فرایند آغازین این بیماری مشهود بوده که بعد از آن با تورم و دفع مواد لزج یار می شود . از دیگر آرم های آن می بضاعت به ظواهر شدن ناگهانی دانه های سیاه با لکه های مرمری در همگی تن ، خونریزی از باله ها ، ارتقاء تواتر تنفس ، تغییر و تحول در طرز شنا و قرار به چنگ آوردن به پهلو و نهایتا مرگ در حالت پیشرفته بیماری نکروز آبششی ، اشاره نمود . 

مدیریت 

، پیشگیری و درمان میزان مواد نیتروژن دار آب بایستی مرتبا پایش شوند . امروزه کیتهای زیادی برای این عمل در دسترس می باشد که شاید بهترین آن ها محصولات ساخته گردیده در کمپانی تترا باشد . در کنار این عمل ، در اختیار گرفتن دما و پی اچ آب هم از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد . 

رئیس در غذا دهی شاید با اهمیت ترین بخش پیشگیری از افزایش مواد زائد نیتروژن دار آب باشد . بیرون کردن به موقع غذاهای خورده نشده و موجودات زنده مرده مخزن ، چه ماهی و چه گیاه و یا حلزونها ، از دیگر اقداماتی هست که می بضاعت و توان در بخش مدیر مواد نیتروزن دار مطرح نمود . 

نکته دیگر نا مرتب نکردن آکوآریوم است . 

به خاطره داشته باشید که آبزی دان گلشن وحش نمی باشد ! بده بستان متناوب آب بر کاهش همه گونه های مواد ازت دار تاثیر داراست و در مواقع بروز مسمومیتها ، واضح میباشد که این ردوبدل در برهه زمانی های زمانی کوتاه خیس و مقادیر حجمی بیشتر بایستی اعمال شود . 

در مسئله چاره ای برای ارتقاء مقدار نیتریت در آبزی دانهای آب شیرین ، گاهی توصیه می شود که از نمک به کار گیری شود ، به یاد داشته باشید که از نمک آکوآریوم یا این که دریا بایستی استفاده نمود و نه نمک خوراکی ، در موضوع آکوآریومها معمولا مقدار ۳۰ گرم ( دو قاشق خوراک خوری ) در ۱۰ لیتر آب و در مورد آبگینه ها ، ۳ کیلوگرم در ۱۰۰۰ لیتر سفارش می شود . 

این راهکار معمولا چندان کارساز نیست زیرا اکثر گیاهان آبزی دانی و اکثری از ماهی ها به ویژه کوریدوراسها نسبت به نمک فراوان حیاتی هستند . 

برای درمان بیماری خون قهوه ای ، نه صرفا قطع طعام دهی فراوان با فایده هست بلکه استفاده از نمک هم یکی دیگر از راهکارهاست . زیرا بخش کلرید نمک با نیتریت برای جذب از روش آبشش ماهی رقابت می نماید . 

خوراک آبزیان

در بیماری نکروز آبششی ، در صورتی‌که ماهیان آسیب دیده در روند اولیه در آب جدید و پی اچ ۷ حفظ شوند بهبود می یابند . 

به کار گیری از فیلترهای زیستی ( و موادی نظیر سرامیک ، زئولیت و . . . ) امروزه اجتناب ناپذیر هست . تنها بایستی به خاطره داشت که در بهترین وضعیت ( از نظر دما و اکسیژن و فضا ) دست کم ۱۴ روز ارتفاع می کشد تا باکتریهای اثرگذار گفته گردیده فعال شده و به تراکم واجب برسند و این بازه با نزول دما به ۱۰ رتبه سانتی گراد به ۴ تا ۸ هفته ارتقا خواهد یافت . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.