ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

پرورش ماهی در گیلان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط همگانی سازمان کل شیلات گلستان، حمیدرضا مقصودلو اظهار کرد: به نسبت دادن مصوبه ۱۲۰۵/ تا زمانی که ۵۶۴۳۸ هیئت وزیران، مقرر شد به ازای تخریب ۱۰۰ درصدی مزارع پرورشی استان، با رعایت دستورالعمل اجرایی و به ازای هر هکتار، تا سقف مبلغ پنج میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شود . 

او افزود: این پرداخت با حیث پوشش بیمه‌ای و برابر قانون ها و ضوابط به واجدین پرداخت خواهد شد . 

مقصودلو ادامه داد: همچنین وام ها بانکی با سود و کارمزد چهار درصد به منظور جبران چکیده از ضرر و زیان ناشی از سیل اخیر با رعایت دستورالعمل اجرایی و تا سقف مبلغ پنج میلیون تومان به ازای هر هکتار قابل پرداخت است . 

وی تصریح کرد: بدهی، معوقات و نظارت برگشتی احتمالی زخم دیدگان متقاضی وام، مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد شد . 

مقصودلو در پایان یاد نشان کرد: ۹ شهرستان گنبد کاووس، آق قلا، کردکوی، گالیکش، علی آبادکتول، آزادشهر، رامیان، گمیشان و بندرترکمن پایین تأثیر سیل و تخریب ناشی از آن قرار گرفته‌اند . 

وی گفت: در سیل اخیر استان ۱۶۴ مزرعه پرورشی تخریب گردیده که از این مقدار ۱۰۲ زمینه به رخ ۱۰۰ درصد تخریب گردیده است . 

واجب به ذکر هست ضرر و زیان سیل به مزارع رشد استان تاکنون به ۴۴۲ میلیارد ریال رسیده هست که از این رقم ۳۶۵ میلیارد ریال در زمینه امکانات زیربنایی و تأسیسات و ۷۷ میلیارد ریال در مورد تولیدات و تولیدات شیلاتی برآورد شده میباشد . 

به گزارش خبرنگار مهر، صمد درویشی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات که در این سازمان کل بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: یک عدد از اولویت های این سال سازمان کل شیلات گیلان که در راستای تحقق شعار سال هم می باشد ایجاد ۱۵۰ میلیون قطعه طفل ماهیان استخوانی می‌باشد . 

وی با اشاره به این که شش محور عملیاتی برای فعالیت‌های شیلات گیلان در سال جاری توصیف شده است، افزود: بهره گیری از توانایی حداکثری بخش محرمانه در حوزه‌های صید و آبزی پروری و بسط آن در بعد ها خرد در در میان خانوارهای روستایی و همینطور پرورش ماهی در قفس از جمله این اهداف می‌باشد . 

درویشی دوام مراحل بازسازی گونه‌های متعدد ماهیان خزر را از برنامه‌های مهم شیلات گیلان تیتر و بیان کرد: گونه‌های ماهیان خزر به عنوان سرمایه‌های ملی شیلات می‌باشند . 

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به این‌که مقدار برداشت ماهی سپید در اولِ ده سال ۶۰ کمتر از ۵۰۰ تن در گیلان و مازندران بوده است، گفت: با صید هزار و ۸۰۰ بدن ماهیان استخوانی در سال قبلی صید گیلان ۵۵ درصد افزایش داشت . 

درویشی به لزوم تولید تنوع گونه‌ای در آبزی پروری اشاره و تصریح کرد: در حالا حاضر ۲۴ دسته ماهیان ماکول خزر (کولی) داریم که کلیه این گونه‌ها امکان لازم را برای معرفی به آبزی پروری دارا هستند . 

وی با اشاره به توسعه بازار فروش و تلاش برای افزایش اندازه صادرات تولید ها شیلاتی در جهت ارزآوری بخش اعظم و رونق تولید، افزود: می بایست از صادرات خاویار به تیتر زمان اساسی ارز آوری برای استان و مرز و بوم به کار گیری کرد و در این راستا فایده گیری از ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش محرمانه با برون سپاری فعالیت‌های شیلاتی در فرمان فعالیت میباشد . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.