ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف میگو

4- 

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر آلزایمر در نتیجه افسردگی و ذهن ها منفی بروز می کند . حتی ایراد حواس نیز در فیض شرایط متشنج و نداشتن تعادل روحی فیس می دهد . این در حالی می باشد که بعضا از متخصص ها تغذیه معتقدند با مصرف 2 تا 3 بار میگو در هفته می بضاعت از پیدایش این بیماری ها پیشگیری کرد . میگو دارای پاره ای اسیدهای چرب میباشد که از پیدایش مشکل حواس و آلزایمر پیشگیری می کند . از سوی دیگر میگو موجب شم خوشایند در افراد می شود و او را از اذهان منفی گشوده می داراست . 

خوراک آبزیان

5- 

تامین پروتئین و کلسترول در حالی که متخصص ها تغذیه تاکید زیادی بر کاهش چربی خون بویژه در افراد سالمند دارند، جایگزین های قابل قبولی هم برای بعضا از غذاهای پرکالری توصیه می نمایند . از حیث این عده از متخصصان، میگو یک عدد از غذاهایی که دارای کلسترول و پروتئین متعددی می‌باشد و می تواند نیاز روزمره بدن به این مواد را تامین نماید . میزان کلسترول جان دار در میگو بخش اعظم از تخم مرغ میباشد و از سوی دیگر نسبت به غذاهایی از قبیل گوشت قرمز، قلیل خطرتر میباشد و چربی خون را ارتقاء نمی دهد . میگو می تواند چربی خون را 10 درصد کاهش دهد و از سوی دیگر میزان کلسترول اثرگذار و مورد نیاز تن را تا 7 درصد تامین کند . 

اما می بایست توجه داشته باشید که میگو را به رخ سرخ گردیده میل نکنید . بلکه خوب تر هست میگو به رخ آب پز میل شود تا تاثیر خود را نشان دهد . به طوری که با مصرف دوازده عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن میشود و تراز تری‌گلیسرید خون هم 13 درصد کاهش می یابد . 




6- 

غذایی اثرگذار برای بیماران قلبی و عروقی کسانی که به بیماری قلب و عروقی مبتلا هستند، می توانند به جای مصرف گوشت قرمز، میگو استفاده نمایند . در هر رخ همگی اشخاص به مقداری کلسترول و پروتئین نیاز دارا‌هستند تا انرژی لازم برای کار روزمره تامین شود . حالا وقتی که فرد به بیماری قلبی و عروقی مبتلاست، نباید گوشت قرمز و بقیه غذاهای پرکالری مصرف نماید . چون خطر سکته و ایست قلبی را افزایش می دهند . اما به جای این غذاها می تواند، میگو مصرف کند . 


سرانه 

مصرف میگو در ایران اهل ایران ها به میگو عشق زیادی دارا‌هستند . براساس پژوهش هایی که از سوی کارشناسان تغذیه رخ گرفته، معلوم گردیده لست که ایرانی ها به طور متوسط 10 تا 20 کیلوگرم میگو در سال مصرف می نمایند که در مقایسه با مصرف جهانی، در تحت جدول قرار می گیریم . در این بین تهرانی ها عمده تراز مصرف میگو را به خود اختصاص داده اند . میگو به دو چهره میگو باسر و میگو بی سر در بازار مو جود است و هرکس طبق استعمال ی همیشگی خود می تواند اشکال آن را خریداری نماید . 

استاندارد جهانی مصرف میگو برای هر نفر، بین 16 کیلوگرم در سال هست . در کشورهای تایلند، فیلیپین، هند و اکوادور بیشترین میگوی عالم تولید می شود و به تبع آن، کشورهای نام برده نیز بیشترین مصرف کنندگان میگو میباشند . نگین آبزیان نماینده قانونی شیلات کشور‌ایران آماده ی ارائه بهترین سرویس ها به ایرانی های عشق و علاقه مند به خرید میگو دریایی و خرید میگو پرورشی هست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.