ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

اشنایی با ماهی جنوب

عنوانانواع 
ماهی های خوشمزه جنوب و خلیج فارس 1247 بازدید | 21 پست درود خدمت عزیزان عزیز باطن این پست قصد ارم اشکال ماهی های خوشمزه و مقوی جنوب و خلیج فارس که قیمت غذایی بالایی دارا هستند را سرویس شما معرفی کنم . 


۱- ماهی حلوا سپید یا ماهی زبیدی: زبیدی در زبان عربی از زبده گرفته شده به معنای برگزیده .این ماهی کتابی صورت و چهار گوش می باشد به رنگ نقره فام، فلس زیاد نرمی دارااست که با مالش دست برداشته می شود . 

در در بین تمام ماهیان جنوب حلوا سفید ممتازترین آن ها می‌باشد .این ماهی علاوه بر این‌که گوشت فراوان لذیذی دارد، از ظواهر زیاد قشنگ و خصوصیت های خاصی هم دارا می باشد که در ماهیان دیگر دیده نمی شود . 



۲- ماهی حلوا سیاه : این ماهی به حلوای سپید شباهت دارد .پوست آن خاکستری تیره هست . گوشت حلوای سیاه به لطافت حلوای سفید نمی‌باشد البته مزه آن دوچندان عالی میباشد . 

۳-خارو : پوست صاف به رنگ نقره ای درخشان دارد .تسمه ای صورت می‌باشد . چنان که از اسم این ماهی پیداست ، تیغ زیاد داراست ولی خارهای آن درشت می باشد . این ماهی را می توانایی کبابی کرد . 





۴-ماهی راشکو : شکل دوکی، پوست نقره ای واضح با فلس کوچک ، دم دوفاق ، دور و اطراف چشم و پوزه آن گهگاه به رنگ سرخ است .راشکو ماهی مرغوب جنوب می باشد ، ضایعات آن ناچیز است . 

۷– ماهی صُبیتی : مشابه سنگسر می‌باشد .پشت این ماهی ای یا خاکستری مایل به نارنجی رنگ می‌باشد . پایین شکمش سفید هست . 

۸-ماهی سُرخو: شبیه سنگسر است .رنگ آن نارنجی می باشد . 

۹-سِکن: دوکی شکل، رنگ فولادی فراوان تیره دارااست .گوشت پرچرب این ماهی مطلوب است برای سرخ کردن ، قلیه ، کبابی ، بخارپز . 



۱۲-شوریده : دوکی شکل ظریف و کشیده با فلس ریز نقره ای .گوشت آن سپید و ناچیز خاراست و پس ازپخت نرم و لطیف هست . 

۱۳-ماهی شیر : ماهی دوکی صورت , درشت و کشیده ازخانواده ، بدن با پوزه باریک و دم گشوده ، پوست آن نازک و صاف ، رنگ سربی نقره ای داراست .گوشت ناپخته آن صورتی کم رنگ میباشد . 



۲۲-ماهی هامور : هامور نام عمومی یک سری ماهی خوب خلیج عجم و دریای عمان هست و با اسم های یگانه هامور سیاه ، سفید خالدار ، ای خالدار ، خاکستری ، خاکی ، بالول ،پنج نواری ، خط شکسته ، دکه زیتونی ، مالاباری ، سمن آجری می باشد .هامور ای خالدار زیباترین دسته هامور میباشد . 

۲۴ -ماهی هوور یا این که ماهی تن : بعضی از جور های این خانواده در آبهای جنوب مرزو بوم ما زندگی می کنند .این ماهیدارای سرعت متعددی هنگام شنا کردن می‌باشند . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.