ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماهی گوپی شگفتی آفرینش


ماهی گوپی شگفتی آفرینش یک عدد از بیشمار خلقت‌های آفرینش ماهی گوپی می باشد . زیبایی این جان دار دوست داشتنی و رنگ‌آمیزی که در خلقت آن نهاده شده قابل اندیشه می باشد . ماهی‌های گوپی دارنده رنگ‌های متنوع و زیبایی هستند، باله‌های پشتی و مخرجی آنها دارای گونه های متفاوت و قشنگ می باشد . نگاه کردن به این ماهی‌های زیبا آنقدر دلنشین هست که آدم از ابلاغ زیبایی‌های آن قاصر هست . ماهی‌های گوپی بیش از ۱۰۰ جور متفاوت می باشند که از گونه های آن می توانایی به پوست ماری، سنگاپوری، رد بلوند، چمن آبی، دم قرمزی و یکسری و چند مدل دیگر هم اشاره کرد . 
رقص و حرکات موزون گوپی نر برای جذب ماده در یک آکواریومی که در آن شاخه‌ای گیاه طبیعی یا چوب قرار دارد، زیاد مفرح و نشاط آور است . چه خوب میباشد سعی کنیم گزیده هر یک سری کوچک از زندگی طبیعی، تازگی و نشاطش را به خانه بیاوریم و اینها بهانه‌هایی کوچک و انسانی می باشند برای رجوع و برگشت به به عبارتی اصل طبیعت . 



شناخت 
جنسیت ماهی گوپی : گوپی‌های ماده اغلب جثه‌ای بزرگتر و ساده دارا‌هستند و گوپی های نر دارای طرح و نقش و رنگ زیادی هستند و جثه کوچکتری دارا‌هستند . اکثر اوقات اشخاص جذب گونه‌ی نر این ماهی می شوند . این سر مشق برای شناسایی گوپی های نر از ماده در کلیه گونه‌های آن صدق میکند . 



نحوه 
طفل گیری از گوپی ها : گوپی‌ها ماهی‌های زنده‌زا می‌باشند و اگر شما فقط یک ماهی ماده و یک نر خریداری نمایید بعد از مدتی با به دنیاآمدن نوزادان این جفت، تعداد متعددی ماهی رنگارنگ در آکواریوم خود خواهید داشت . مراقبت از این بچه‌ماهی‌ها زیاد آسوده است . صرفا باید آنان را از والدین شان قطع کرد . زیرا به وسیله والدین یا این که ماهی‌های دیگر خورده میشوند . در فیس قرار داشتن انبوهی از گیاهان در آکواریوم؛ نوزادان در لابلای آن نهفته میگردند . نشانه‌ی ماهی ماده‌ آماده‌ی وضع حمل این است که شکم ماهی کمی بزرگتر گردیده و لکه سیاهی ذیل شکمش دیده می‌گردد . گهگاه ماهی ماده شکم بزرگی دارااست البته زایمان نمیکند که این زمینه ممکن است به دمای آب، امنیت مادر و یا این که حالت خود ماهی مربوط باشد . اگر در این ارتباط سوالی داشتید می توانید ازطریق این پیوند از ما بپرسید . 



طرز 
غذا دهی به ماهی گوپی : این ماهی‌های خوشگل و کوچک تمامی چیز خوارند و می بضاعت به آن ها غذای گوشتی بخشید . تکه‌های هویج پخته به میزان قلیل و یا برگ کاهو قادر است گاهی برای تنوع استعمال شود . البته راحت تر آن میباشد که برای تغذیه آن‌ها از گونه های غذاهای کم آب و مهیا به کار گیری کرد . علاوه بر اینها، باید به ماهی‌ها به میزان شکم‌شان غذا دهید . این یک شوخی یا شوخی نیست، بلکه عین واقعیت میباشد . چون اضافه‌ غذاهای خورده گردیده به‌سادگی می تواند موجب پرورش و نمو میکروب‌ها و فیتوپلانکتون‌ها شود و علاوه بر این، رویش قارچ‌ها و گونه های آلودگی‌ها را نیز به دنبال دارد که همگی اینها سبب ساز مرگ ماهی میگردد . بعضی غذاها آب آکواریوم را بخش اعظم از سایر کثیف می‌نمایند که باید در هنگام دادن این غذاها آب را بخش اعظم نگهداری کرد . 

گوپی‌ها در دماهای 12 تا 32 جایگاه میتوانند زنده بمانند . اما دمای مناسب برای محافظت آنها 26 تا 27 سکو می‌باشد . این ماهی‌ها هیچ جور مزاحمتی برای بقیه ماهی‌های آکواریوم تولید نمی کنند و به عبارتی ماهی‌های آشتی جو به اکانت می آیند، یعنی در صورتیکه ماهی‌های دیگر به آن ها اسیب نزنند؛ این ماهی‌ها با آنها کاری ندارند . 



طرز 
تنظیم ماهی گوپی : گوپی‌ها اشکال گونه‌ها را دارا می باشند که هر کدام قیمت متفاوتی دارد، برای اطلاع از قیمت این ماهی‌ها میتوانید به این لینک مراجعه نمائید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.