ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

گونه های غذاهای ماهی ها

بطور کلی می توان گونه های غذاهای ماهی ها را به دو دسته غذاهای فراهم و غذاهای طبیعی تقسیم نمود .همان طور که ذکر شد غذاهای آماده را معمولا با توجه به نیاز غذایی جور های متفاوت می سازند .بنابراین در مصرف آنها برای انواع متفاوت ماهی باید دقت بعمل آید .از آنجا که این غذاها بهیچ وجه نمی توانند جای غذای ارگانیک را بگیرند ، لذا حداقل می بایست سعی شود که هر چند وعده یکبار به ماهی ها غذای مناسب دیگری داده شود .همینطور خوبتر میباشد همواره حداقل دو نوع غذای فراهم یکی بصورت ترکیبی و دیگری انواعی مانند کرم توبی نمابر خریداری شود یک در میان برای تغذیه ماهی ها مصرف گردند .جور دیگر غذای ماهی ها ، غذاهای طبیعی میباشند که خویش به غذاهای زنده و غذاهای گوشتی جدید ، یخ زده و یا پودر گردیده که از منشا جانوری به طور بی واسطه تهیه و تنظیم گردیده اند، تقسیم می گردد .در 
اینجا به ذکر برخی از مهم‌ترین انواع این غذاها می پردازیم : 
غذای 
ماهی قرمز 
در حالی که ماهی های قرمز رنگ از مشقت بار پوستان، حشرات، گیاهان و ماهی های کوچک در حیات وحش تغذیه می کنند، ماهی های قرمزی که به تیتر حیوان خانگی نگه داشته می شوند از غذایی که شرکت های تجاری برای ماهی قرمز ساخته تغذیه می کنند . 

شما می توانید رژیم غذایی ماهی قرمز را با نخود پوست کنده، صیفیجات پخته شده، میگو های آب شور و کرم لجن یا bloodworm (در آب نیز معاش میکند) کامل شدن کنید . این مورد که به نیاز های غذایی ماهی قرمز رنگ دقت فرمائید و بر پایه نیازش به وی خوراک بدهید مضاعف مهم می باشد . 

شما می توانید غذا های ماهی که به صورت پلت می‌باشد از دکان های منحصر تهیه و تنظیم نمائید و به ماهی خود بدهید . 

نکته ی جالب در قضیه ماهی های قرمز رنگ این هست که ماهی ها تا وقتی که خوراک باشد غذا می خورند پس حواستان باشد که آن ها زیادی طعام نخورند . 


چه 
طعام هایی می توان به ماهی قرمز‌رنگ داد؟ 
دانه های منحصربه‌فرد ماهی که دربرگیرنده کربوهیدارت بالایی باشد . 

سبزی های نصفه پز (سفید کردن سبزی: سپید کردن نوعی فرایند پخت و پز می‌باشد که در آن مادهٔ غذایی که معمولا یک سبزی یا میوه می‌باشد در درون آب جوش غوطه ور می شود و آنگاه از یک فاصلهٔ هنگامی مشخص و معلوم و کوتاه خارج می شود و در غایت در داخل آب یخ یا در تحت آب سرد در اکنون جریان قرار داده می شود(شوک داده می شود) تا فرایند پخت متوقف شود .) 

دافنی 
(کک آبی) 
لوبیا 
پخته شده 
کاهو 

کلم 
بروکلی 
به خاطره داشته باشید که این طعام ها به تیتر تکمیل کننده رژیم غذایی میباشند و می بایست در اندازه های کوچک به ماهی داده شود و غذای مخصوص ماهی را از مغازه های منحصربه‌فرد یا این که جایی که ماهی می خرید ، تنظیم نمائید . 

غذا هایی که رخ زنده میباشند را نیز از دکان های منحصر به فرد تهیه و تنظیم فرمایید . 

در روز می توانید 2 یا سه بار به ماهی قرمز‌رنگ خود غذا بدهید ولی غذای زیادی برای آن ها نریزید . 

غذا های پس باقی مانده کیفیت آب را ذیل می آورد و ممکن می باشد منجر بیماری ماهی ها شود . غذا های پس باقی‌مانده را فورا از تُنگ ماهی بیرون فرمائید چون با فاسد شدن ممکن می‌باشد گاز های سمی نیترات و آمونیاک ساخت شود . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.