ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماکیان البرز

ماهی پلاتی (platyfish)

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی پلاتی (platyfish) از انواع ماهیان زنده‌زاست که نگهداری و نشر آن مضاعف راحت و لذت‌بخش می باشد . پلاتی‌ها ماهیان کم‌توقعی می باشند و در حالت عادی و معمول می‌توان حفظ و تکثیر شوند . شما می‌توانید در ادامه نوشته داده ها کافی در مورد پلاتی‌ها و حفظ و نشر آن ها را مشاهده کنید . 
نام: 
پلاتی «بسته به انواع نام‌های دیگری نظیر پلاتی پاندا، پلاتی قرمز، پلاتی طلایی و … برای این ماهی نام‌گذاری می‌شود» 
اسم 
علمی: Xiphophorus maculatus 
خانواده: 
poecilidane 
زیستگاه 
اصلی: آب‌های آرام مکزیک و گواتمالا 
اندازه: 
حداکثر تا ۸ سانتی‌متر 
دمای 
مناسب نگهداری: ۲۲ الی ۲۶ رتبه سانتی‌گراد 
پ-هاش: 
۶ الی ۸ 
پلاتی‌ها یکی دیگر از انواع رایج خانواده زنده‌زاها می باشند که تا به هم اکنون رنگ‌های گوناگون و زیبایی از آن‌ها انتشار شده‌اند . ارتفاع محصول ماده در آکواریوم حداکثر به ۸ سانتی‌متر رسیده که در مال نر پاره ای کوچک‌تر از ماده‌ها می‌باشد و احتمالا عمده از ۶ سانتی‌متر رویش نکند . آنان ماهیانی صلح‌جو و دوست‌داشتنی می باشند که زاد و ولدشان همانند بقیه زنده‌زاها مثل گوپی و مولی زبان‌زد خاص و عام هست . 

محافظت 
ماهی پلاتی 
مراقبت 
ماهی پلاتی 
این ماهیان با وجود صلح‌جو بودنشان امکان محافظت با بیشتر ماهیان گیاه‌خوار و صلح‌جو را دارند ولی خوب تر می‌باشد آنان را همانند سایر زنده‌زاها به صورت جدا از هم در یک تانک گروهی تک‌گونه حفظ فرمائید اما در صورتی که میخواهید آن ها را نیز به توده ماهیان متعدد خویش انتقال دهید تلاش نمایید ماهیان هم‌تانکی آنان کاملاً صلح‌جو باشند یا این‌که از ماهیان هم‌خانواده خویش نظیر سوردتیل، مولی، گوپی و … . به کار گیری فرمائید . 

به هرحال آن‌گاه از گزینش هم تانکی‌ها و یا این که تصمیم به مراقبت آنها به چهره تگ‌گونه اضطراری است سایر شرایط تانک همانند دما و پ-هاش که در بالا به ان اشاره شد را برای آن ها فراهم فرمائید . آنان همانند بقیه زنده‌زاها معروف به تکثیر و زاد و ولد مضاعف میباشند و درصورتی که علاقه‌مند به نشر می باشید نصیب مربوط به نشر همین مطلب را نیز بخوانید . 

تغذیه 
پلاتی‌ها 
پلاتی‌ها همانند سایر زنده‌زاها همه‌چیزخوارند و میتوانید هر غذایی مثل غذاهای کم آب و چه بسا گوشتی به آن‌ها بدهید . بعضا زمان ها دل گاو چرخ گردیده در برهه زمانی نشر برای تولیدمثل موفق هم برای آن‌ها سفارش می شود . درکل گیاه‌خوارند و هر آنچه به ماهیان گیاه‌خوار خود می‌دهید می توانید به پلاتی‌ها هم بدهید به شرط آنکه میزان طعام طوری باشد که بتوانند بخورند . 

تغذیه 
پلاتی‌ها 
انتشار 
ماهی پلاتی 
تکثیر پلاتی‌ها برای اشخاص تازه‌کار همانند انتشار بقیه زنده‌زاها شایسته ترین مورد در پیش‌روی می باشند برخی افراد نوزادان پلاتی یا این که سایر زنده‌زاها را به عنوان یک غذای زنده مقوی برای بقیه ماهیان خود در نظر می گیرند و برای این مراد رو به تکثیر آن‌ها میاورند و برخی دیگر برای فروش و برخی دیگر برای تفریح این فعالیت را انجام می دهند . 

در این نصیب سعی داریم خط مش انتشار آنان را به نحوی بی آلایش بیان کنیم اما درصورتی که شما بقیه مقاله‌ها این سایت در مسئله انتشار ماهی مولی یا ماهی گوپی و بقیه زنده‌زاها را خوانده باشید دیگر احتیاجی به خواندن ادامه این مطلب ندارید زیرا انتشار پلاتی‌ها نیز مثل بقیه زنده‌زاها از جمله مولی و گوپی و … میباشد . 

اولی 
قدم؛ تشخیص جنسیت پلاتی‌ها 
ماهی نر در زیر شکم دارنده آلت تناسلی بوده (به شکل یک باله سوزنی شکل) که در ماهی ماده به جای آلت تناسلی یک باله پهن وجود دارااست و بارزترین مشخصه تشخیص جنسیت هم همین علامت می‌باشد اگر چه می‌توان به مورد ها دیگری همچون جثه پهن‌تر ماده از نر و شکل لب‌های پلاتی‌ها هم اشاره کرد البته بهترین مشخصه همان آلت تناسلی نرهاست که در شکل زیر هم میتوانید مشاهده فرمائید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.